גבאי: לאפשר לכל קהילה להחליט

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה במתקפה על מדיניות הממשלה ועל החלטת מרכז הליכוד בסוגיית הריבונות.

"השבוע סיירנו בכל הארץ, הסתובבנו לאורכה ולרחבה של המדינה. מעוטף עזה דרך שדרות ועד נהריה וזרעית בצפון. פגשנו את עם ישראל, אנשים טובים שעובדים קשה. אנשים שחיים על הגבול, מול דגל של חמאס או חיזבאללה. אלה האנשים הכי טובים שמתמודדים עם הקשיים, כולל הביטחוניים ולא מקטרים", סיפר גבאי.

"ראינו גם הרבה מאוד בעיות. האנשים האלה מבקשים מהממשלה שתעסוק בחיים שלנו. הם מבינים את האילוצים הביטחוניים אבל מבקשים מהממשלה שתעסוק במה שבאמת מפריע להם", הוסיף יו"ר המחנה הציוני.

אולם לדבריו, "מה הם מקבלים בתמורה? הצהרה ריקה מתוכן על סיפוח השטחים שהתקבלה במרכז הליכוד. הליכוד יכול לממש אותה אם הוא בשלטון וגם טראמפ לא יעזור להחלטה הזו. ההחלטה הזו היא קץ הקשרים הבינלאומיים של ישראל".

בהמשך התייחס גבאי לסערת חוק המרכולים, "בכנסת עוסקים כבר שבועות בחוק המרכולים שכל כולו נגד רוב הציבור החילוני והמסורתי. שהם, לדוגמא היא עיר מאוד חילונית ואין בה פיצוצייה אחת פתוחה. התושבים בשהם לא רוצים מרכולים פתוחים ואין לכך ביקוש אבל בגלל חוק המרכולים הם יפתחו בתי עסק בשבת. המדינה לא צריכה לעסוק בכך ויש לאפשר לכל קהילה מקומית להחליט בעצמה".

"ראש הממשלה נוכח נפקד בחיי המדינה והאזרחים. הוא עסוק בקמפיינים הפוליטיים שלו ובהישרדות הקואליציה שלו. אני קורא לו לטפל בבעיות של האזרחים ולא רק בבעיות של הקואליציה", חתם גבאי.