יהודה גליק ורעייתו
יהודה גליק ורעייתוצילום: מרים צחי

שי גליק, אחיינו של יהודה ויפי גליק ז"ל, נפרד בערוץ 7 מדודתו שהלכה אתמול לעולמה.

"תחושות קשות מאוד ועצובות מאוד. יפי היתה כשמה כן היא, יפה, אישה שמאירה לכולם. הבית שלהם היה תמיד פתוח, היא הייתה האור של הבית, היא גם הייתה אחראית על המון אנשים במועצה אזורית הר חברון ושמה הלך לפניה".

הוא מספר על הגבורה של יפי בכל שנות חייה, "היא היתה אישה שעברה הרבה בחיים שלה, בעלה הראשון נפטר ממחלה קשה והיא לוותה אותו עד פטירתו. אחר כך שנים רבות במחיצת יהודה, יש להם ילדים רבים ונכדים ויש להם גם שני ילדי אומנה, אבל לפני כן קרוב לעשר שנים הם היו משפחת אומנה של שישה ילדי משפחת איימס שהוריהם נרצחו בפיגוע בהר חברון.

''הילדים נשארו ללא הורים והם לקחו אותם ואימצו אותם. הם היו מגדלור של נתינה, כל מי שפגש אותם היה מתפעל והיה אומר איזה אור יש לזוג הזה".

גליק מספר על התמיכה של יפי ביהודה בכל הרגעים הקשים, "יפי לוותה את יהודה לכל אורך חייו הציבוריים גם ברגעים הקשים, יהודה עבר תקופות קשות בחיים שלו גם לפני ההתנקשות. לאורך השנים קראו לו הזוי או האיש הכי מסוכן במזרח התיכון, טפלו עליו עלילת שווא שהוא היכה אישה מבוגרת ורצו לשים אותו בכלא והיא כל הזמן לוותה אותו. היא הייתה תמיד לצידו וחיזקה אותו גם אם לא תמיד הסכימה עם מה שהוא עשה אך האמינה בכוח שלו.

''כשהתנקשו ביהודה והוא היה ממש על סף מוות, יפה נלחמה כמו לביאה והאמינה בו ולוותה אותו והחזיקה משפחה שלמה בתקופה הכול כך קשה. כשהגיעו אנשים לבקר בבית החולים את יהודה היא קיבלה את כולם בכזה מאור פנים. אנשים לא הבינו איך יש לה כל כך הרבה תעצומות נפש וכל כך הרבה אור, זה היה מדהים".

הוא מספר על התפילות והתקווה לנס, "ואז פתאום קרה מה שקרה, אנחנו ליווינו את יפי בתפילות מאוד חזקות, קיווינו לניסים, היינו מבקרים אותה, מתפללים איתה, שרים איתה, ואז הבשורה המרה. זו טרגדיה אישית ומשפחתית. אנחנו מאוד עצובים ביום הזה.

"יפי כתבה ספר שירים והיתה גם מצלמת תמונות יפות שיצאו בספר 'רחמים שקופים', היא הייתה נפש רגישה של אומנית. רק דברים טובים נזכור ממנה".