דרעי: האופוזיציה חסרת אחריות

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי פתח אחר הצהריים (שני) את ישיבת הסיעה בהבעת תנחומים לח"כ יהודה גליק על פטירת רעייתו.

"בראשית דבריי, ברצוני להשתתף בצערו של ח"כ יהודה גליק על פטירת אשתו ע"ה לאחר מחלה קשה. מי ייתן ולא ידע עוד צער", אמר.

"כמו כן, ברצוני לשלוח איחולי החלמה מהירה לידידנו, שר הדתות הרב דוד אזולאי. כולנו מכאן מחזקים אותו על פועלו רב השנים למען הציבור ומצפים לראותו בחזרה כאן איתנו, בריא ושלם, עם אותה אצילות ונועם הליכות המאפיינים אותו", הוסיף דרעי.

דרעי התייחס להצבעה על חוק המרכולים ולסירוב האופוזיציה לקיזוזים וסיפר, "חשוב לי להדגיש, כי בהצבעה הקודמת על חוק המרכולים, השר אזולאי ביקש להגיע ולהצביע למען כבודה של השבת, ואני התאמצתי שיושג לו קיזוז ובסופו של דבר, רק אחד מהאופוזיציה הסכים, ח"כ אילן גלאון שהפגין אנושיות והעניק לו קיזוז".

"שיהיה ברור שגם היום, אם יהיה צורך, השר אזולאי יגיע להצבעה למרות מצבו. אני שומע על ההתנהגות חסרת התקדים של האופוזיציה ואני כולל בזה גם את ישראל ביתנו ומשתומם על חוסר האנושיות של החברים כאן, להיות אטומים לאנשים הנמצאים ברגעיהם הקשים ביותר. האם זה המסר שאנחנו רוצים להעביר לציבור?", תהה דרעי.

"אני קורא לראשי הסיעות האופוזיציה להתעשת ולחזור להיות בני אדם. ההצבעה תעבור בעזרת ה' בכל מקרה, אל תהפכו את הוויכוח הפוליטי למפגן של חוסר אנושיות", תקף דרעי.

בנוגע לחוק עצמו אמר דרעי, "חשוב שהציבור יבין: חוק המרכולים איננו חוק חדש. הוא לא מוסיף שום חומרה על מה שהיה עד כה. הוא רק מגן על מה שהיה נהוג במשך שבעים שנה. צריך לזכור, מאז קום המדינה לשר הפנים הייתה סמכות לבטל חוק עזר עירוני והחוק הזה רק מחדד אותה. החוק נותן בידי כלים לשמור על צביון השבת בישראל שמייחד אותנו כעם".

לדבריו, "המתנגדים לחוק הם אלו שמנסים לכפות שינוי. הם אלו שמנסים להלבין את הכרסום המתמשך ביום המנוחה והדורסנות של הרשתות הגדולות כלפי בעלי החנויות הקטנות. אני משוכנע שרוב הציבור בישראל רוצה להמשיך ולהרגיש את יום השבת כיום מנוחה ולא כעוד יום חולין".