אורי אריאל
אורי אריאלצילום: יצחק הררי, פלאש 90

שר החקלאות, אורי אריאל, קורא בראיון לערוץ 7 לחברי הקואליציה לגלות אחריות סביב חוק המרכולים.

"ההתנהלות של חלק מחברי הקואליציה היא בגדר הפרה של המשמעת הקואליציונית. הדבר הזה עלול להוביל מהר מאוד למציאות, בה כל מפלגה תגיד על מה היא לא מצביעה ואז תהיה מהומה שאחריתה זה בחירות - שאף אחד לא רוצה אותן".

הוא הצביע על שר הביטחון אביגדור ליברמן ומפלגתו ישראל ביתנו כמי שיוצרות בעיות מיותרות לקואליציה. "צריך להיות מאוד אחראים וזהירים, מה שליברמן לא עושה. הוא טוען שההסכם הקואליציוני לצידו, אבל רק הוא חושב כך. אחרים לא חושבים כך. אני אעשה כל מאמץ עם חבריי שלא ניגרר לבחירות, כי כדי להגיע לאותה תוצאה שאנחנו נמצאים בה היום - לא צריכים בחירות".

"בשביל מה לבזבז שני מיליארד שקלים וליצור מתחים ושסעים? גם אם אחד יקבל יותר והשני פחות, הימין יהיה בשלטון, זאת הערכתי. לכן כל הבחירות האלה, אין בהן צורך וכדאי שיהיו במועדן", מוסיף אריאל.

הוא מציין כי יתמוך בחוק המרכולים אבל לדידו זהו אינו הפתרון האמיתי לסוגיית השבת. "אנחנו נצביע בעד, אבל חוק המרכולים הוא חוק לטווח הקצר. חוק המרכולים מסמיך את שר הפנים לאשר לרשות המקומית לפתוח או לא לפתוח בשבת. נניח שבעוד חודשיים שר הפנים יהיה עופר שלח. אז מה יקרה אם הוא יאשר לכולם לפתוח בשבת? לכן החוק הזה טוב לזמן קצר בלבד".

לדבריו, הפתרון נעוץ בהוספת יום מנוחה לשבוע העבודה. "הפתרון הקבוע הוא שימי ראשון הם הימים שיהפכו גם לימי מנוחה, כמו בכל העולם המערבי בנוסף לשבת. יהיה שבת ויום ראשון. אתה רוצה לנסוע לים? לשופינג? תלך ביום ראשון".

"כך שבת תהיה שבת יהודית כהלכתה בכל המרחב הציבורי. מי שרצה ללכת לים יש לו תחבורה ציבורית ביום ראשון. אנחנו מדינה יהודית דמוקרטית ואני מקווה שזה יגיע לכנסת. אני חושב שאפשר לשכנע עם הפתרון הזה, ששבת תהיה יום למשפחה. זה לא עונש כזה גדול להיות עם המשפחה".

אריאל עדיין מקווה שהאופוזיציה תתעשת ותתקזז עם ח"כ יהודה גליק שרעייתו יפי ז''ל הובאה למנוחות אחר הצהריים. "הענין שלא מקזזים את יהודה גליק חברנו, זה דבר ללא תקדים. זה לא יהודי, זה לא מוסרי, לא הגיוני ולא אנושי. אני מקווה שהאופוזיציה תתעשת וימצאו מישהו שיתקזז איתו בשעה הקשה שלו".