זיגמר גבריאל
זיגמר גבריאלצילום: רויטרס

על פי דיווח בשבועון יהודי בגרמניה, יהודייה תושבת קלן פנתה אל סגן הקנצלרית זיגמר גבריאל, ודרשה ממנו להתנצל פומבית על האשמותיו כלפי ישראל שמנהלת לטענתו "מדיניות אפרטהייד" כלפי הערבים בישראל.

במהלך מפגש עם מנהיגים מוסלמים בגרמניה באמצע חודש דצמבר האחרון, שנועד דווקא להתייחס לתופעת האנטישמיות המתגברת בקרב מהגרים מוסלמים שנכנסו לגרמניה בשנים האחרונות וגילויי האלימות כלפי יהודי במדינה, אמר גבריאל כי ביקר בחברון לפני מספר שנים "ומה שהוא ראה שם הזכיר לו אפרטהייד".

גם לאחר ביקורו בישראל בשנת 2012 פירסם גבריאל בדף הפייסבוק שלו מילים דומות על "מדיניות האפרטהייד של ישראל כלפי הערבים".

במכתב פתוח שפירסמה מלכה גולדשטיין-וולף, יהודייה המתגוררת בקלן באתר האינטרנט "מודאגים באמת" ("Honestly Concerned"), היא טוענת כי גבריאל השתמש באירוע עם מנהיגים מוסלמים, שנועד להגביר את הסובלנות כלפי היהודים ולהילחם באנטישמיות, דווקא על מנת ללבות את השנאה כלפי היהודים בגרמניה.

האירוע בו השתתף גבריאל אורגן על ידי "קרן קרויצברג נגד אנטישמיות", ארגון הפועל בבתי ספר בגרמניה בהם לומדים ילדי מהגרים, ומטרתו היא לחנך לסובלנות ומניעת האנטישמיות.

גולדשטיין-וולף דרשה מגבריאל להתנצל על כך "שנתן תחמושת נוספת לצעירים שינקו אנטישמיות עם חלב אימם".

במכתב הפתוח מציינת גולדשטיין-וולף כי "במקום לעזור במאבק באנטישמיות, הגברת את הלהבות. אם השתמשת באירוע הזה על מנת לחזור על השמצתך כי ישראל היא מדינת אפרטהייד, אז הדברים לא רק מזיקים אלא גם ראויים לגינוי חריף".