תיאטרון יפו
תיאטרון יפוPhoto by Miriam Alster/Flash90.

המשטרה ופרקליטות המדינה החליטו שלא לפתוח בחקירה נגד תיאטרון יפו שאירח כנס תמיכה במשוררת הפלסטינית דארין טאטור שהואשמה בהסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור.

מכתב האישום שהוגש נגד טאטור עולה כי היא פרסמה בפייסבוק שיר תחת הכותרת "התקומם עמי, התנגד להם", וגם פרסמה תמונה עם הכיתוב "אני השהיד הבא" ופוסט המצטט את קריאת הג'יהאד האסלאמי לאינתיפאדה למען מסגד אל-אקצא.

כאמור, תיאטרון יפו ערך כנס תמיכה בטאטור שנועד לגנות את "הרדיפה" נגדה. לאחר בדיקה שנערכה במשטרת ישראל ובפרקליטות המדינה, על בסיס חומרים גלויים מהאירוע שהועלו לרשת האינטרנט, הוחלט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד התיאטרון.

באירוע נשאו דברים אביה של טאטור וגם עו"ד גבי לסקי המייצגת אותה. לסקי השמיעה ביקורת על ההחלטה להעמיד לדיר את טאטור ובין היתר אמרה כי "דמוקרטיה שרואה באפשרות של משוררת לומר את דברים איום קיומי, היא דמוקרטיה חלשה".

אביה של טרטור טען באירוע שבתו "נרדפת שנתיים בגין שיר מחאה שפרסמה נגד הרוצחים של מוחמד אבו חדיר ומשפחת דוואבשה'', וביקש להודות למארגני הערב ולקהל שבא להראות סולידריות.

בנוסף, במהלך האירוע הוקראו פרוטוקולים של הדיון המשפטי בעניינה של הערבייה, על ידי השחקנים ליאורה ריבלין ודורון תבורי.

בפרקליטות הסבירו כי לא מדובר בכנס תמיכה בטרור כפי שנטען על ידי פעיל הימין שי גליק מארגון ''בצלמו'', ולכן לא נדרשת פתיחה בחקירה פלילית.

"על אף הסתייגותנו מאופן הצגת הדברים בכנס, אשר נעשו באופן חלקי ולא גילמו את כתב האישום המלא שהוגש נגד טאטור שכלל שני פרסומים נוספים מעבר לשיר, בגינן יוחסו לה עבירות של הסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור, אין בכך כדי לשנות ממסקנתנו זו", אמרו בפרקליטות.

שי גליק, מנכ''ל ארגון זכויות האדם ''בצלמו'', הביע אכזבה מהחלטת הפרקליטות לדחות את בקשתו לפתוח בחקירה נגד תיאטרון יפו.

"קריאה פומבית ללכת בדרכי שהידים לא מוגדרת כהסתה. מדובר בהפרה חמורה של זכויות אדם של אנשים שנפגעים מהסתה. האירוע אף ממומן על ידי המדינה וזהו חלם בהתגלמותו. אני מתכוון לדרוש מיועמ"ש משרד האוצר לא לבטל את ההחלטה להפסיק את המימון להסתה הזאת, ולפעול להפסקת מימון ממשלתי לתיאטרון זה ודומיו", הוסיף גליק.