אוהדי הפועל (ארכיון)
אוהדי הפועל (ארכיון)צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

שעות ספורות לאחר שספג בפעם השניה בתוך שלושה ימים קריאות המבזות את זכר אביו, קללות, נאצות וחפצים שנזרקו לעברו, תוקף באופן נדיר וחריג רגב פנאן, מאמן הכושר של מכבי ת"א את מי שלטענתו אחראים על כך שהדברים לא פסקו.

"אבא מת. למה מוני לא בא לדרבי. משתין על הקבר של אבא שלך. אבא נשרף בגיהנום. תנועת תלייה. איזה קבר יש למוני. מת אבא מת. שמעון רצח את מוני. מוני הגנב. מוני תלוי. איפה אבא של רגב - הוא מת הא מת הוא מת. מצתים שזורקים לעברי. יריקות. כוסות שתייה. ככה נראה יום שלי בעבודה. איך שלכם?", כך כתב שעה ספורה לאחר משחק הדרבי השני פנאן, בנו של מוני ז"ל בחשבון הפייסבוק שלו.

כזכור, כבר ביום ראשון האחרון, עת נפגשו מכבי והפועל ת"א למשחק הדרבי הראשון ביניהם שהתקיים במעמד רבע גמר גביע המדינה באולם הדרייב-אין, ספג פנאן הבן קללות, נאצות ולעברו אף הושלכו חפצים מיציע אוהדי הפועל ת"א. רק 24 שעות לאחר מכן, ולאחר שכלי התקשורת הרבים עסקו בכך רבות, גינו בהפועל ת"א את הקריאות הללו. דבר שלא עזר מסתבר.

אמש, במשחק הדרבי השני ביניהם, הפעם בהיכל מנורה מבטחים, יד אליהו לשעבר, במשחק שהתקיים במסגרת המחזור ה-11 בליגת העל שבכדורסל, שוב ספג רגב התנהגות אלימה מאוהדי האדומים מת"א, במהלך החימום לפני המשחק ובסיומו.

מאחר שמדובר בפעם השניה בתוך שלושה ימים שקריאות וקללות כאלו נקראים לעברו, ולא בפעם הראשונה, לא יכול עוד היה פנאן לשתוק ובחר להגיב בצורה תקיפה. לדבריו של פנאן הבן, מי שאחראים על התנהגותם האלימה של אוהדי האדומים אלו לא אחרים מאשר ראשי איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה שלא פועלים מספיק בכדי לעצור זאת ולמעשה נותנים לגיטימציה להתנהגותם האלימה של אוהדי הפועל ת"א.

"בושה. פשוט בושה וחרפה. פעם שנייה בשלושה ימים שהרגשתי מושפל. פעם שנייה שהרגשתי לבד מול הקללות, הנאצות, המצתים שנזרקו לעברי גם היום אצלי בבית בהיכל מנורה", כתב פנאן.

פנאן הפנה אצבע מאשימה כלפי הגורמים האחראים על ענף הכדורסל ובייחוד אלה האחראים על האוהדים האלימים. "המנהלת, האיגוד, הנהלת הפועל תל אביב, הם כולם חלק מהתופעה, כולם אומרים שיהיה בסדר, כולם אומרים שהם ייענשו ובינתיים אני עובד במגרשים ואני שומע דברים נוראיים".

לדבריו של פנאן, "אחרי הימים האלו כבר לא אכפת לי לאבד את תפקידי או להיות מורחק, אני פשוט אגיד את האמת. האיגוד, המנהלת, הפועל תל אביב, הם אחראיים למעשים האלה. שום דבר לא נעשה. שום מעשה רציני. שום דבר שיגרום להם לחשוב. כולם אומרים לי שיהיה בסדר ומשאירים אותי לבד ברפש הזה שנקרא מגרש כדורסל בדרבי. כל מי שיש לו מעט השפעה בכדורסל מוזמן להסתכל במראה ולהתבייש".

עוד הודה פנאן, "האמת, אף פעם לא הייתי כל כך נסער בגלל משחק כדורסל. זה התחיל ביום ראשון שעמדתי בחימום במחצית מלא ביריקות וכוסות קולה ועלבונות, וזה המשיך היום, בקריאות הגנאי, בהודעות הנאצה בפייסבוק, בקללות, בביזוי זכר אבי שהרבה חוץ מזיכרון וגעגוע לא נשאר".

"אז לראשי האיגוד, המנהלת והפועל תל אביב דעו לכם, אתם נוראים לא פחות מקומץ הlow life שעושים את הדברים האלה ומרשים להם לדרוך על כל מה שיפה בספורט. לי אין מה לפחד, אני מוכן לשלם מחיר על המילים שכתבתי פה. מילה במילה. אני לא אעבור דבר דומה בחיי יותר, זו החלטתי".

עוד כתב פנאן, "יש לי משפחה ושלושה ילדים, ואהבה קיבלתי גם מאוהדי מכבי וגם מאוהדי הפועל, אבל כבר מזמן זה לא רק קומץ חיות אדם שמקומם בכלובים השתלטו על כל חלקה טובה. היום זה היום בו איבדתי את האהבה שלי לספורט הישראלי. היום זה היום בו איבדתי אמון בבני אדם שאינם משפחתי או חבריי הקרובים. אני מתבייש. אני מתבייש שאני חלק מזה. אני מתבייש בעצמי שאני עומד שם כמו דפקט ומקשיב. אני מתבייש שאף אחד לא באמת מתבייש".