יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: הלל מאיר/TPS

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו״ד אבי הלוי, פנה היום (רביעי) לראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, נגד מפלגת "יש עתיד" ויושב הראש שלה ח"כ יאיר לפיד בגין חשד, לכאורה, לשימוש שלא כדין במאגרי מידע והפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות.

עו"ד הלוי כתב למשרד המשפטים כי יאיר לפיד שלח הודעות דואר אלקטרוני לאלפי אזרחים, תחת הכותרת "הולכים לסגור לך בשבת את העיר".

''באחד מאמצעי התקשורת פורסמה תגובתו של אזרח, שנכלל בין האלפים שקיבלו את הודעת הדואר, שהביע פליאה על כך שפרטיו האישיים נכללו במאגר המידע שבו נעשה שימוש לשליחת הודעתו של ח"כ יאיר לפיד״, כתב עו״ד הלוי.

״נסיבות המקרה מעלות חשד, לכאורה, לכך שהודעתו של ח"כ יאיר לפיד נשלחה תוך שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע והפרתן של הוראות חוק הגנת הפרטיות שביקשו להגן על פרטיותם של אזרחי המדינה״, הוסיף עו״ד הלוי.

בפנייתו ציין עו״ד הלוי כי אין זה המקרה הראשון שבו "יש עתיד" עושה שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע. נזכיר כי "יש עתיד" נקנסה בעבר על ידי משרד המשפטים בסכום של עשרות אלפי שקלים בגין שימוש, שלא כדין, שעשתה במאגר מידע בשליחת דיוור ישיר לניצולי שואה במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה- 20.

עו״ד הלוי ציין במכתבו כי ״לאור חשיבותו הרבה של אינטרס השמירה על הפרטיות והישנותו של המקרה אנו מבקשים מכבודו לפתוח לאלתר בבדיקת התלונה״.

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה כי "כל המיילים שנשלחים מיש עתיד נשלחים לאנשים שביקשו לצרף אותם לרשימות התפוצה שלנו. המיילים נשלחים גם ל"כתובות מייל ממאגרי מידע הרשומים כחוק. בכל מייל מצוין כי ניתן לבקש להסיר את הכתובות מרשימת התפוצה".