ECI
ECIצילום מסך

פגישת המו"מ שהתקיימה משעות הבוקר בין הנהלת ECI לבין ועד העובדים בחברה ונציגי איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק הסתיימה לפני זמן קצר.

בפגישה שמסכמת שבוע ראשון של דיונים בין הצדדים מאז פרוץ המשבר, לא הושגו הסכמות אך הנהלת החברה הודיעה כי לא תפטר אף עובד ללא הסכמה של ההסתדרות, ובמידה שלא תושג ההסכמה – ללא הכרעה של בורר.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק, יקי חלוצי, אמר בצאתו מהפגישה, "ההחלטה על עתידה של החברה נמצאת כעת בידיה של הנהלת ECI ולנוכח החלופות שנמצאות כעת על השולחן, אין אף עילה שיכולה להצדיק פיטורי עובדים".

חלוצי ציין כי בין החלופות שהוצעו כדי להבטיח את המשך חוסנה הכלכלי של החברה, נמצאות בין היתר: "האפשרות להשתתפות העובדים בנטל הכספי, התחשבות בעזיבה טבעית וגיבוש תכנית פרישה ועזיבה מרצון בתנאים מועדפים".

היום תפוג תקופת הצינון הנדרשת מאז הכרזת סכסוך העבודה ב-ECI אך בהסתדרות ציינו כי "ההחלטה על השבתת החברה תלויה במיצוי ההידברות ובהסכמות אשר נצליח לגבש בימים הקרובים במסגרת מו"מ".

במכתב לעובדי החברה שיצא בשעה האחרונה, הוועד קרא לעובדים לגלות אורך רוח ולהימנע מנטישה המונית של עובדים מוערכים לטובת החלופות שהוצעו להם. במכתב שיצא לעובדים נכתב: "בימים האחרונים אנחנו שומעים יותר ויותר על עובדים שבודקים את האלטרנטיבות בשוק, ורואים בריחה של עובדינו המסורים והטובים ביותר. לצערנו ההנהלה עומדת מן הצד ולא עושה דבר למנוע זאת, ולכן החלטנו אנחנו לבקש מכם להמתין עוד קצת ויחד איתנו לשמור על החברה ועל כוח האדם המצוין שלה, למען עתיד טוב יותר".