אורי מקלב
אורי מקלבצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) מותח ביקורת חריפה על פקידי הממשלה ויחסיהם לשכבות החלשות.

"השבע לא מרגיש את הרעב. הוא רואה רק את הנותנים ולא את בני האדם. אנחנו לא רואים את הלהט והאחריות אצל האנשים שאמורים לקבל את החלטות, גם כאשר ישנם תוכניות שיכולות להביא תועלת הם מתמהמהים שנים רבות".

הוא הביא לדוגמא את נושא הצלת המזון. "מדובר בסוגיה שעשויה לסייע למאות משפחות הן במזון ראוי לבני המשפחה והן בהקלה כלכלית, אך הדרג הפקידותי מתמהמה זמן רב בשאלות של נושא האחריות וכדומה", אמר.

מקלב המשיך ואמר כי הדבר הגרוע יותר הוא ההתחמקות מהושטת העזרה למשפחות. "מה שיותר גרוע הוא שבמקום להתמודד עם הנתונים מנסים לשנות את הנתונים בכדי ליפות את הדו"חות וכיצד יוכלו לטעון כי ישנו שיפור. זוהי אינם תכליתם של הדוחות הללו. עם הדוחות הללו הציבור לא יוכל ללכת למכולת. זה ממש לעג לרש".

לדבריו, "מדובר על קרוב למיליון ילדים ויש את המקור לכסף החסר - יש עודפי גביה, משאבי טבע, יש כלכלה טובה בישראל וצריך לדעת מה בסדר העדיפות העליונה. יש לתת עדיפות לתרופות ולשירותי הבריאות בקרב הילדים והקשישים. צריך לראות כיצד להקל מעליהן. כמו כן יש לעזור לאמהות עובדות. יש המון קשיים ואין מענה מהותי. אמא לילדים קטנים שצריכה לצאת ולפרנס קשה להם לעבוד במשרות מלאות, יש להקל את התנאים לתת תמריצים למעסיקים שיכולו להרוויח כראוי".