דוד אזולאי
דוד אזולאיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לשירותי דת, ח"כ דוד אזולאי מכחיש את הידיעות לפיהן הוא מתכוון להתפטר בקרוב מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

"אין כל שחר לשמועה על התפטרות צפויה שלי מהכנסת, עמדתי ואני עומד בקשר רציף עם יו"ר התנועה אריה דרעי ואנחנו מתואמים באופן מלא".

"בכוונתי להגיע ולהשתתף בהצבעות בשבוע הבא בכנסת. מצופה מאנשי התקשורת לערוך בירור מינימלי בטרם יפרסמו ידיעות חסרות כל שחר", כתב אזולאי.

מוקדם יותר מסרו גורמים בש"ס כי השר דוד אזולאי יתפטר מהכנסת, במסגרת החוק הנורבגי ומי שיחליף אותו הוא בנו ינון אזולאי - המשמש כיועץ קרוב של שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

השר דוד אזולאי מתמודד בעת האחרונה עם מחלה קשה ועובר טיפולים מסובכים בבית חולים. בשל כך הוא מתקשה להגיע לכנסת. לפני שבועות אחדים, אחרי אחד הטיפולים הוא כמעט נאלץ להגיע ממיטת חוליו אחרי טיפול קשה - כדי להבטיח שיאושר אחד מהחוקים בהם תמכה הקואליציה.

האופוזיציה ספגה אז ביקורת קשה על מה שכונה "תקדים של אטימות בכנסת ישראל", כשסירבה לבקשות חוזרות ונשנות להעניק לאזולאי קיזוז בהצבעה בקריאה הראשונה של חוק המרכולים. בסופו של דבר, נגד דעת ראשי האופוזיציה, העניק את הקיזוז חבר הכנסת אילן גילאון ממרצ.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, הכחיש במהלך הימים האחרונים את האפשרות שהשר לשירותי דת יתפטר מהכנסת לטובת בנו.זאת, בין היתר, בשל העובדה שינון אזולאי ממוקם במקום ה-16 ברשימת המפלגה לכנסת, ולפניו נמצאים עוד שניים - דני סיידא ואבי אמסלם.

עם זאת, נראה שבסביבת דרעי ידאגו שהשניים יבקשו שלא לממש את זכותם להיכנס לכנסת - וכך בנו של השר החולה, יהיה זה שיתפוס את מקומו.