JMUT
JMUTצילום: רוני מרקוביץ

ה-JMUT הינו אירוע ריצת הרים יחודי באזור הרי ירושלים. מדובר ב-3 מקצים תחרותיים למרחקים של 18ק"מ/900מ טיפוס, 34ק"מ/1600מ טיפוס והמסלול הארוך, 68ק"מ/2800מ טיפוס.

המסלולים עוברים בשמורת נחל שורק, אזור בני ברית, כרמילה, כסלון, פארק בגין, יד קנדי והר איתן. 400 הרצים הצפויים לזנק במקצים השונים ב-23 במרץ, ייהנו ממסלול טכני ומאתגר עם ירידות טכניות וטיפוסים תלולים וארוכים. האירוע מתוכנן לשמש קרש קפיצה לרצים רבים לפני מירוצי שטח שונים בחו"ל ואף לארח רצי שטח מחו"ל.

השנה האירוע מתקיים בפעם השלישית ולראשונה קיבל הכרה בינלאומית והפך לתחרות רשמית עם כל המשתמע מכך (מדידת זמנים, משטרה , פיקוח בריאותי וכו'). ההרשמה בעיצומה וכמובן גם ההתארגנות בכל התחומים.

עם זאת, הקונספט של האירוע תמיד ישמור על האווירה האינטימית והמשפחתית, הפשטות של חיבור לשטח וגילוי עצמי בטבע. איך כל זה התחיל?

לפני 3 שנים כשחיפשתי דרך יעילה וקרובה יחסית למגורי להתאמן לאירועים באלפים. השתעשעתי בלחבר את השבילים האהובים עלי בהרי ירושלים למקשה אחת.

עמידה באתגרים
עמידה באתגריםצילום: רוני מרקוביץ

תוך כדי הגיחות החורפיות הרבות שעשיתי גיליתי את החלקים שהיו חסרים לי בפאזל שניסיתי להרכיב. אני זוכר את היום הגשום שבו גיליתי את מעלה שמשון המרושע והתלול שמוביל לאנדרטת מגילות האש של כסלון ואז את הרגע שמצאתי איך אני מתחבר מעין קובי ליד קנדי דרך ירידה טכנית וסבוכה ובהמשך מעלה הפיראטים שמתפתל עד לחירבת סעדים. ידעתי תוך מספר שבועות שהגיתי משהו מיוחד.

לריצה הראשונה שלנו הגיעו כ-50 "משוגעים לדבר" שהפכו את המאורע לסוג של מפגש משפחתי. קומץ רצים שחגגו את חוויית השטח. שנה לאחר מכן האירוע הפך למאורגן יותר ומסומן יותר.

כדי להכין רצים טוב יותר להתמודדות עם השטח הטכני, הזמנו את המשתתפים לריצות הכנה על המסלול. ביום האירוע כ-200 משתתפים עמדו על קו הזינוק וגם ראוי לציין שרצים מנוסים ומובילים בקהילת השטח של ישראל הביעו את תמיכתם באירוע ובאו להתנדב בתחנות הסיוע שנפרסו על המסלול.

האווירה המחשמלת שהאירוע יצר הדהדה חודשים ארוכים לאחר סוף האירוע. JMUT הפך למותג מוכר בעולם הריצה הישראלי.

בנושא מעט שונה, אני מאמין בלב שלם שריצה בכלל, וריצת שטח בפרט מגשרת על הפערים החברתיים, הקהילתיים והחברתיים ומקרבת אנשים שונים וקושרת אותם יחד בחוויה בריאה.

מרוץ אולטרה בהרי ירושלים מהווה הצהרה שמתכתבת ישירות עם הרוח הישראלית. בניגוד לרוב מירוצי האולטרה באירופה, המוזנקים בימי שבת, ה-JMUT מתקיים ביום שישי (למעשה, הזינוק בלילה בין חמישי לשישי). האירוע פונה לכל רצי השטח בארץ ובשנה האחרונה גם ברחבי העולם.

עקב אופיו הקשוח של המסלול, נדרשים המשתתפים להכין את עצמם באופן ייחודי לריצות הרים וכמובן גם להיות מוכנים מנטלית להימצא שעות בשטח הררי. אני מאמין שבסופו של דבר האיכויות האלה תורמות לכולנו בחיי היומיום ומקדמות אותנו להיות אנשים בריאים וטובים יותר.

לפרטים נוספים