מהו שיווק תוכן ואיך להשתמש בו?

כל עסק יודע ששיווק עסק בטלויזיה, רדיו ובאנרים באינטרנט הוא תחום שקשה מאד להיכנס אליו ולבטח לשלוט בו בלי עזרה של איש מקצוע.

ניר אלוני - יזם אינטרנט , י"ח בטבת תשע"ח

שיווק תוכן
שיווק תוכן
צילום אילוסטרציה: Istock

מהו שיווק תוכן ואיך להשתמש בו כדי להגדיל את העסק שלך

כל עסק יודע ששיווק קונבנציונלי של פרסום בטלויזיה, רדיו, אפילו באנרים באינטרנט ופרסום ממוקד במנועי החיפוש זה תחום שקשה מאד להיכנס אליו ולבטח לשלוט בו ללא עזרה של משווק מקצועי או חברה חיצונית שלרוב עולה הרבה מאד כסף.

דבר נוסף שאנחנו שמים לב אליו בשנים האחרונות הוא הירידה באפקטיביות של סוג הפרסום הזה. פרסום בטלוויזיה זה כבר ידוע שאינו ממוקד ולרוב שמור רק לחברות עם תקציב גדול. שיווק באינטרנט בעזרת באנרים ופרסום במנועי החיפוש כרוך ביצירת הבאנרים, מחקר שוק על הלקוח הפוטנציאלי ואופטמיזציה שלא נגמרת על הקמפיינים שלא תמיד מחזירה את ההשקה שלה.

כאן בדיוק נכנס שיווק תוכן.

״ שיווק תוכן הוא אפיק נוסף של שיווק מאד ממוקד ע״י יצירה של תוכן איכותי שפונה לקהל יעד מאד מסויים ומספק להם ערך אמיתי ועונה על השאלות או הצרכים שלהם. על ידי יצירה מתמשכת של תוכן כזה אנו נמשוך אלינו לקוחות פוטנציאלים מאד ממוקדים ״

בשנים האחרונות שיווק תוכן תפס מקום מאד מרכזי במחלקות השיווק של החברות הגדולות בעולם כגון מיקרוסופט, סיסקו, סטארבקאס, רד בול ועוד. השיווק נתפס כלכך אפקטיבי ופשוט ליישום שגם עסקים קטנים ואפילו אנשים פרטיים משתמשים בו ביום יום כדי למשוך לקוחות אל העסק או השירות שלהם.

גם אני שהקמתי את העסק שלי The Awesome Daily בתור יזם בודד ידעתי שבעזרת שיווק חכם של תוכן שאני יכול ליצור בעצמי, אוכל להגיע לקהל היעד שלי מבלי להוציא הון תועפות על פרסום ממומן וזה עבד, ובענק! לאחר פחות משנה הצלחתי להגיע לכ2 מליון אנשים מדי חודש ברחבי העולם שנחשפו לתכנים שיצרתי ואחוז לא קטן מהם גם הפכו ללקוחות שלי.

אחת הדוגמאות הנפלאות של שיווק נכון בתוכן היא חברת רד בול שעושה דברים מאד יפים בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות ומגיעה לעשרות מליוני אנשים ברחבי העולם מדי חודש שנחשפים לתכנים שלהם, מזדהים עם המותג בצורה כזו או אחרת ובסופו של דבר גם קונים.

שעושים שיווק תוכן נכון ניתן לצפות לשלושה דברים שיקרו וישתפרו ככל שהזמן יעבור ותמשיכו באסטרטגיית התוכן שלכם:

1: המכירות יתחילו לעלות - יותר אנשים שנחשפים אליכם ולעסק שלכם = יותר מכירות.

2: הוזלה בעלויות - יצירה של תוכן לרוב זולה בהרבה מלמשל שיווק בטלוויזיה או אפילו פרסום מממומן.

3: לקוחות נאמנים יותר ואיכותיים יותר = אנשים שצורכים את התוכן שלכם יתחילו לפתח הזדהות ואפילו רגשות לגבי המוצר שלכם ולכן יש סבירות גבוהה יותר שישארו איתכם לטווח הארוך.

נקודה חשובה להבין לגבי שיווק תוכן היא שיש הבדל בין חשיפה לתכנים שיווקיים לבין יצירה ושיווק חכם של תוכן. ישנן המון חברות ששולחות ללקוחות שלהם מיילים פרסומיים,פרסומות ווידאו,קופונים,טיזרים של ווידאו לקניה ועוד. ההבדל מבין אלה לתכנים אמיתיים הוא שלרוב החברות לא ממש מבינות מה הם עושות והם רק מנסות לשכנע את הלקוח לקנות עוד משהו או להוציא עוד כסף על משהו שהוא לא בהכרח צריך כלכך. כולנו נחשפים לספאם מדי יום ולרוב הוא לא רלוונטי לנו ואפילו מעצבן.

שיווק נכון של תוכן עונה על צורך אמיתי של אנשים. שופך אור על שאלות שצריכות תשובה. עוזר לפתור דילמה או אפילו סתם מנסה לבדר ולהעלות חיוך על פני האנשים שאתה רוצה להגיע אליהם. מבלי לבקש דבר. החוכמה של תוכן נכון הוא לייצר מודעות חזקה של המותג אצל הבן אדם בצורה כזו שכל פעם שהוא יחשוב על משהו שקשור למוצר שלך הוא יחשוב עליך.

דוגמא טובה למשל שראיתי לאחרונה בפייסבוק היא מאמן כושר ותזונה שמצלם ומפיץ סרטוני הסברה על איך לבצע תרגילים בחדר כושר בצורה נכונה ואיך להגיע למטרות הכושר שלנו בצורה בריאה ונכונה.

הסרטונים נעשו טוב,בצורה ברורה ולא מתחכמת והכי חשוב בשום זמן בסרטון אין שום אזכור למה שהמאמן מנסה למכור. בצורה כזו לאחר שנחשפתי כמה וכמה פעמים לסרטונים של אותו מאמן, בכל פעם שאני מתאמן בחדר כושר ועולה לי דילמה או שאלה אני נזכר בסרטונים שלו ובשמו. הוא הצליח לייצר אצלי הזדהות ואם הייתי מחפש מאמן כושר ככל הנראה שהוא הראשון שהייתי פונה אליו. שׁיווק תוכן במיטבו.

אם אתה קורא את הכתבה הזו עכשיו ויש לך עסק חדש או קיים ואתה רוצה להגדיל את הלקוחות שלך ועל הדרך לספק להם מידע אמיתי ואמין. תתחיל לכתוב, לצלם או לשתף אותם במידע שרלוונטי עבורם ועם הזמן אתה תראה את ההבדל, בוודאות.

*ניר אלוני הוא יזם אינטרנט שמכהן כמנכ״ל The Awesome Daily - חברת מדיה שמספקת תוכן לעשרות מליוני אנשים מסביב לעולם.


הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il