לשון הרע
לשון הרעצילום: יח"צ

אנו כבעלי חנות ירקות, פיצרייה או כל עסק אחר עלולים למצוא יום אחד פוסט בלתי מלבלב בפייסבוק הפוגע בשמנו הטוב. במקרים אלה אל לנו להתמודד לבד עם הגיעה. חשוב לפנות לעורך דין מקצועי אשר יוכל לייצג אותנו בכבוד ולהעניש את הפוגע.

כשהאינטרנט הפך לפתח ללשון הרע

האינטרנט הוא המצאה מופלאה. הוא נתן לנו גישה למידע רב, ועמו אנו "נעים" ממקום למקום מבלי לקום מהכיסא. אבל האינטרנט מאפשר לגולשים אחרים להגיע אלינו, ופניהם לא תמיד לשלום. לשון הרע באינטרנט הוא תופעה בעייתית שעמה מתמודדים בעלי עסקים, אנשים פרטיים וכמובן גם עורכי דין מקצועיים. הגולשים הפוגעניים עלולים לפרסם פוסטים שליליים במגוון רחב של פלטפורמות:

  • הרשת החברתית פייסבוק – זוהי הרשת החברתית הגדולה והנפוצה ביותר בעולם. היום אין כמעט אדם שאין לו עמוד פייסבוק ובעלי עסקים מבינים כי אם הם רוצים לשמור על קשר עם לקוחותיהם, עליהם לפתוח עמוד פייסבוק עסקי. אבל הרשת החברתית הזו משמשת כפלטפורמה גם עבור גולשים בעייתיים אשר יכולים לפרסם תמונות בלתי מחמיאות או פוסטים פוגעניים.
  • כתבות טוקבק – כל אחד יכול לפרסם את תגובתו למאמר מסוים באתר חדשות או כל אתר אחר, אבל לפעמים תגובה קיצונית יכולה לפגוע בתדמית של העסק או האדם הפרטי.
  • השמצות בפורומים – הפורומים מפגישים בין גולשים רבים בארץ ולעתים גם בעולם ומאפשרים דיונים פוריים בנושאים מסוימים. אבל לפעמים עלולים גולשים תמימים להיתקל בפרסומים בלתי נאותים שנועדו לפגוע בהם.
  • פרסומים שליליים לעסק מתחרה – בעלי עסקים רבים מקימים אתרי אינטרנט שונים כדי למשוך אליהם כמה שיותר לקוחות. לעתים נתקלים הגולשים בפרסומים המכפישים את שמה של חברה מתחרה. לו זו בלבד שהפרסומים עלולים לפגוע בתדמית הרשמית של המפרסם, אלא העניין הבעייתי עלול להיגרר לדיונים בבית המשפט.
לשון הרע
לשון הרעצילום: יח"צ

הוצאת דיבה היא לא לשון הרע

אנשים רבים נוהגים להתבלבל בין תביעות לשון הרע לבין הוצאת דיבה. לשון הרע נעשה במסגרת פרסום דבר אמת, אך הדרך של הפרסום היא בלתי ראויה. תביעת דיבה, לעומת זאת, עוסקת בדברי שקר. הוצאת דיבה היא עבירה חמורה ביותר, ואם הנפגע אכן מצליח להוכיח שהוא נפגע ממנה, בית המשפט יכול לפסוק לטובתו סכומי כסף גבוהים הנעים בין 50,000 ל-100,000 שקלים.

כשהעבודה הופכת למקום בלתי נעים

נושא נוסף שעומד על הפרק, לצד זה של עניין לשון הרע, הוא מקרים של התנכלויות ואפליות בעבודה. מקום העבודה שלנו צריך לספק עבורנו את הכסף למחייה, ולא פעם הוא מקום טוב למפגשים והכרויות. אבל ישנם מקרים שבהם מקום העבודה הופך לסיוט של ממש, כאשר מנהל בית העסק או כל בעל סמכות אחר מתעמר בעובדים. התנכלות בעבודה היא עבירה חמורה שבמהלכה מנצל בעל הסמכות את מעמדו כדי להשפיל את עובדיו. ההתנכלות יכולה להתבטא בדרך מילולית או פיזית.

איסור אפליה בעבודה

על פי החוק, חל איסור להפלות את העובדים על רקע הנתונים האישיים שלהם כמו מוצא, מין, גיל או הריון. בישראל אינם חסרים מקרים שבהם הופלו עובדים על רקע המבטא הזר שלהם, או נשים בהריון אשר לא התקבלו לעבודה בגלל הצורך לצאת לחופשת לידה. עורך דין מקצועי יכול לסייע לכם לזכות בבית משפט בעניין אפליה בעבודה.

עורכת הדין שמצילה את המצב

עורך דין לשון הרע מנוסה ומקצועי הוא האדם שיש לפנות אליו כשיש חשד לפגיעה בשם הטוב, ובמקרה שלנו לעורכת דין לשון הרע. עו"ד אתי חסיד היא אשת מקצוע למופת הפועלת למען הצדק. במשרד שלה תוכלו לקבל מגוון רחב של שירותים בתחומים כמו ניצול יחסי מרות, הטרדה מינית, לשון הרע וכדומה.

הכתבה נכתבה בעזרת חברת אוצר מילים המספקת שירותי כתיבת תוכן לעסקים וחברות.