עידן חדש. שקד
עידן חדש. שקדצילום: אוהד צויגנברג

מממשים את האיום. שרת המשפטים איילת שקד עצרה בצהריים (ראשון) את דיוני ועדת השרים לחקיקה לאחר אישור החוק להצלת ערוץ 20.

הסיבה לעצירת הדיונים היתה אי השגת הסכמה על המשך קידום החוק לביטול מל"ג איו"ש שיפתח את הדרך להקמת פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל.

בשבוע שעבר דווח בערוץ 7 כי דווקא גורמים בכירים מתוך הקואליציה, ובראשם ח"כ יואב קיש, תוקעים בימים אלו את המהלך ההיסטורי של הקמת בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל.

לצורך הקמתו של בית הספר לרפואה נדרשת בין היתר העברת אוניברסיטת אריאל בשומרון לאחריותה של המועצה להשכלה גבוהה בישראל, וביטול המועצה להשכלה גבוהה ביו"ש.

אולם, הצעת חוק ברוח זו שיזמו חברי הכנסת שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) ויעקב מרגי (ש"ס) תקועה בימים אלו בועדת הכנסת. ההצעה אושרה בקריאה טרומית, אך על מנת להעביר אותה להמשך הכנתה בועדת החינוך בראשה עומד ח"כ מרגי נדרשת החלטה של ועדת הכנסת, בראשה עומד ח"כ יואב קיש המונע את ההצבעה.

ח"כ קיש עושה זאת כחלק ממאבקו להעברת הצעת החוק לקיצור חזקת הגיל הרך בלי הסעיפים הפוגעים באפוטרופסות ההורית, סעיפים שמקדמות כמה חברות כנסת מהקואליציה, ובהן גם אחת מיוזמי החוק לביטול מל"ג יו"ש, ח"כ שולי מועלם רפאלי.

גורמים באוניברסיטה טוענים כי קיש דורש שהצעתו לקיצור חזקת הגיל הרך ללא ביטול האפוטרופסות של ההורים תאושר במליאת הכנסת, ועד אז עושה שימוש בתפקידו כיו"ר ועדת הכנסת על מנת "לתקוע" הצעות חוק שיזמו מתנגדי קיצור חזקת הגיל הרך. לטענתם, הפקולטה והאוניברסיטה הופכות ל"בנות ערובה" במאבק שהן כלל אינן קשורות אליו.