יעקב טייטל
יעקב טייטלצילום: פלאש 90

אסיר העולם ג'ק (יעקב) טייטל שהורשע ברצח שני פלסטינים, פנה היום (ראשון) לשב"ס בבקשה להשתתף בברית המילה של בנו אשר צפוייה להתקיים בשבת הקרובה.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד עזריאל פרידנברג מארגון חוננו, מבקש טייטל לצאת לברית תוך שהוא מציין כי יסכים לכל מגבלה שתוטל עליו.

לטייטל אשר מוגדר אסיר ביטחוני יש מספר ילדים אשר נולדו במהלך שנות מאסרו. בנו האחרון נולד לפני כשנתיים וחצי, אז התיר שב"ס לקיים את הברית בתוך כותלי בית הסוהר.

הפעם הברית צפויה להתקיים בשבת, מצב אשר לא מאפשר את קיום הברית בין כותלי הכלא.

"אלפי אלפי מחבלים שוחררו בשנים האחרונות לבתיהם, אני מבקש רק להיות בברית של הבן שלי ולחזור להמשך המאסר, אני מצפה שאת המעט הזה יתנו לי", אמר הבוקר טייטל לעורך דינו, תוך שהוא מביע תקווה שימצא הפיתרון ויינתן לו להשתתף בברית המילה של בנו.

עו"ד עזריאל פרידנברג מארגון חוננו המסייע לטייטל מסר "ברית מילה נשאר אבן היסוד המאחד את כל יהודי העולם, מהבודדים שנשאר כמאחד ומייחד. שעת רוממות לכל אחד בעם ישראל, אין אפשרות שיעמוד דבר כנגד שימנע השתתפות האבא. אין חולק כי המשיב רב לו בשלל אמצעים שבידיו להפעיל למגבלותיו של העותר אשר תאפשר חופשה חריגה זו בבטחה.

''בכל הפסיקות לגבי בקשות חריגות לאסירים היסוד המנחה הוא כגודל הערך הנשלל כך גודל הנימוק לשלילה. כאן אין נימוק שיכול להמריא לגובה ערך הברית". עורך הדין ציין כי אם שב"ס לא יענה לבקשתו בכוונתו לפנות לבית המשפט בעניין.