משה פייגלין בכנס זהות
משה פייגלין בכנס זהותצילום: דוברות זהות

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות, קורא לימין בישראל לעשות חשבון נפש מדוע כל כך הרבה שנים הוא נאחז במנהיגותו של בנימין נתניהו.

"יש לימין תלות בנתניהו ואף אחד לא מנסה להציב בשורה חזון או אלטרנטיבה לשמאל", אומר פייגלין לערוץ 7. ''הימין מעולם לא אמר מה הוא רוצה אלא רק מה הוא לא רוצה. אם לא היה שמאל להילחם בו לא היה גם ימין".

פייגלין מזלזל בהכרזה של מרכז הליכוד על החלת ריבונות ביו"ש, "ב-2002 מרכז הליכוד ושרון קיבלו החלטה נגד מדינה פלשתינאית. שרון סחף את כולם ובסוף קיבלנו את ההתנתקות, גם כשבגין עלה לשלטון כולם התלהבו ובסוף קיבלנו את פינוי סיני ונתניהו כמובן עם נאום בר אילן.

"בפועל הימין נסחף אחרי השמאל שרוצה לפנות יישובים והימין מאפשר לו את הפרצה להיכנס ועובדה שמי שתמיד מחריב יישובים זה הימין".

לדבריו מפלגת זהות מייצרת אלטרנטיבה אמיתית, "נתניהו הוא הפנים של הבעיה של הימין. לדוגמא בהר הבית הורידו את המגנומטרים למרות שרצחו לנו שם שוטרים והרי הייתה לנו לגיטימציה מלאה להשאיר שם את המגנומטרים.

"למה הורידו אותם? כי הערבים אמרו שאם ישאירו את המגנומטרים הם לא יעלו על הר הבית והר הבית ישאר בידי ישראל, נתניהו מפחד מהבשורה של הר הבית כמו שמשה דיין ובן גוריון פחדו להתמודד עם הר הבית וירושלים. זה נושא הרבה יותר עמוק ומי שלא מתמודד משאיר את החלל פתוח לשמאל.

''לבוא להגיד כל הזמן שנתניהו הוא גאון אסטרטגי שחושב עשרים מהלכים קדימה שלפעמים הוא נאלץ להקריב את עמונה או את הר הבית, זה קשקוש, אין כאן שום אסטרטגיה, הוא רק עסוק בהישרדות. הגיע הזמן שהימין הישראלי יבין שאנחנו חייבים לייצר אלטרנטיבה לשמאל. המצע של מפלגת זהות פורסם בלמעלה משלושים עמודים והוא נמצא באתר של המפלגה".