דבורה גונן ליד האנדרטה, לפני שהושחתה
דבורה גונן ליד האנדרטה, לפני שהושחתהצילום: דוד הוכברג

דבורה גונן, אמו של דני הי"ד שנרצח בפיגוע ירי במעיין סמוך ליישוב דולב ב-2015 מגנה בערוץ 7 את החלטת הממשלה להחזיר את החשמל לעזה.

"זו החלטה שגויה ולצערי היא לא ההחלטה השגויה הראשונה של ממשלת ישראל. מחזירים להם את החשמל בלי שהבנים שבו הביתה. ליבי יוצא אל משפחות גולדין, שאול ומנגיסטו. היה לנו קלף מיקוח ואיבדנו אותו. הממשלה פספסה", היא אומרת.

לדבריה הממשלה היתה צריכה לנהוג בצורה אחרת, אמיצה יותר. "ראינו את האומץ של הנשיא טראמפ שלא מעביר להם כספים. היינו צריכים להתעקש להחזיר את החשמל בתנאי שהם יחזירו לנו את הבנים. אם הם לא מחזירים לנו את הבנים - למה הם מקבלים בחזרה חשמל? יש לנו כל כך הרבה דברים שאנחנו רוצים מהם ובינתיים אנחנו רק נותנים להם. זה חוסר הגיון בהתנהלות ממשלת ישראל מול הרשות הפלסטינית ושלטון החמאס".

גונן מעדכנת גם כי לא חלה שום התקדמות בשיקום האנדרטה לזכר בנה שנהרסה. "כרגע הרשויות שוקלות מה לעשות. אני חושבת שאסור לנו לוותר ואני מאמינה שבסופו של דבר ישקמו את המצבה רק שצריך פשוט להחליט. צריכים למצוא את העבריינים שיקבלו את העונש המגיע להם וצריכים שתהיה שם תשתית להגנה על המקום".

"אני מבינה שזה שיקול כלכלי, איפה לשים את הכסף - האם על האנדרטה או במקום אחר. לדעתי גם הנראות חשובה - והמסר שכמה שהם ינסו להוציא אותנו משם - אנחנו נחזור שוב", מסכמת גונן.