פסטיבל מחוברות
פסטיבל מחוברותצילום: יח"צ

המשתתפות מעידות שזה פסטיבל משנה חיים:

"זאת חוויה מכוננת, אני יוצאת מכאן עם דמעות בעיניים ותחושת התרוממות נפש", הדר כהן, באר יעקב

"יש להכניס את הפסטיבל לתכנית חובה לכל אימא ובת בארץ ובעולם", סמדר ליאון, גני תקווה

"הבת שלי אמרה לי, אימא זאת חוויה של פעמיים בחיים, פעם אחת איתך ופעם שנייה עם הבת שלי, מיטל ערבה, חדרה.

"סוף סוף משהו עמוק, כל אימא במדינה צריכה להכיר את הפלטפורמה הזאת", שלומית לוי אטיה, עין הים.

זאת המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים שלי, שחר דודי, נערת המצווה, חדרה.

פסטיבל מחוברות
פסטיבל מחוברותצילום: יח"צ

חוויית בת מיצווש מעולם אחר, הכי מקורית, מרתקת, מעוררת השראה, מסעירה ומרגשת שיכולתן לתאר לעצמכן. פסטיבל של חופש, של אהבה אינסופית, חיבור מחודש ומיוחד בין אמא לבת, הזדמנות לצמיחה ולגדילה בתוך המשפחה גם לאמא וגם לכלת הבת מצווה. פסטיבל עמוס כל טוב, כוכבת הנוער שירן סנדל, בהופעה מסעירה, סדנאות חוויתיות, הרצאות מרתקות, קבלת שבת חגיגית וקסומה, תכנים מותאמים, פעילויות משותפות, הילולה נשית ובעיקר חיזוק הקשר שבין אימהות לבנות, בנקודת הזמן הכל כך משמעותית בה הילדה הופכת לנערה ובשתי מילים – פסטיבל מחוברות.

שני פסטיבלים כאלה כבר נערכו בשנה שעברה, בהשתתפות עשרות בנות מצווה ואימהות, באירוע שהפך למזכרת לכל החיים ולחוויה מעצימה מאין כמוה.

היוזמת והוגת הרעיון היא איילת (איה) בן צבי, תושבת חדרה, הרגישה שזה לא מספיק לחגוג בת מיצווה לבתה במסורת הבת מיצווש הנוצצת, שכמעט כל כולה סממנים חיצוניים, בגדים, איפור ותפאורה. "החזון", אומרת בן צבי, "היה לייסד מסורת לפיה יכולות כל אמא ובת לעבור את החווייה המכוננת הזו, על מנת להתחבר מחדש ולייצר קשר טוב ומיוחד בין האם לבתה כשהיא עומדת על מפתן פרק חדש בחייה, גיל ההתבגרות המאתגר".

אז איך נולד פסטיבל מחוברות? "בניגוד לטקס בר המיצווה המסורתי של הבנים, לבנות אין מסורת שאפשר להישען עליה ולכן מסיבות בת המיצווש התפתחו לכל הכיוונים, ובעיקר לכיוון התוכן החיצוני – מסיבה, מצגת, בוק ולוק. אין טקס בת מצווה אמיתי. ראיתי את זה קורה אצל הבת שלי. גיל 12 ומועד בת המיצווה מציין את הפרידה של הבת מעולם הילדות והכניסה שלה לעולם הנשים. זה הזמן להוסיף לקשר שבין אמא לבת מימד נוסף, זה הזמן בו אני יכולה לדבר עם הבת שלי על השינויים שגיל ההתבגרות מזמן, שינויים פיזיים ונפשיים. זה הזמן לגלות לה את חוקי ההפעלה האמיתיים של החיים, לדבר איתה על בנים (שפתאום ממעצבנים הפכו למעניינים), לדבר איתה על ביטחון עצמי, על דימוי גוף. רציתי לשכלל את דרכי התקשורת בינינו, רציתי להגיד לה שלא תדפוק חשבון למסרים שהיא מקבלת מהתקשורת ומהחברה על איך אישה צריכה להראות ולספר לה שמה שהכי כובש באישה זו העובדה שהיא מתנהלת בעולם בטבעיות, תוך ידיעה פנימית עמוקה שככה בדיוק כמו שהיא – זה הכי טוב".

את כל הדברים הללו, הבינה בן צבי, יהיה קשה להעביר בחגיגת הבת מיצווש הפופולארית והחליטה לייצר פלטפורמה חדשה, שבה אפשר יהיה להעביר את כל המסרים הללו בדרך נעימה, כייפית וחווייתית ובמקביל לשמוע מה יש גם לכלת השמחה להגיד. כך נולד רעיון "פסטיבל מחוברות". פסטיבל משותף לעשרות אימהות ובנות, שמתרכזות יחד לסופשבוע שיש בו סדנאות, פעילויות משותפות, הרצאות, חוויות התנסות, הופעות ובעיקר חיזוק הקשר בין האימהות לבנות. כמו כן זו גם הזדמנות מצוינת לבנות לערוך היכרויות, מפגשים ולייצר חברויות אמיצות עם בנות גילן.

למה מחוברות? כי במהלך הפסטיבל הבנות מחוברות בארבעה מעגלים מרכזיים – מעגל ראשון חיבור של בת המצווה לחוזקות שלה, מעגל שני חיבור בין אמא לבת, מעגל שלישי חיבור לשושלת הדורות בת – אימא סבתא ועד לארבע האימהות, והרביעי – חיבור לאחוות הנשים.

טקס בת המצווה "מחוברות" הוא שיא הפסטיבל וחותם אותו, כאשר המוטו של ארבעת המעגלים עוברים כחוט השני לאורך הפסטיבל כולו.

באתר "פסטיבל מחוברות", יש סרטון קצרצר שממחיש יותר מכל המילים את עוצמת החוויה ואת מנעד רגעי הקסם. אימהות רבות כבר הצהירו שהן מחכות בקוצר רוח לחגיגות בת המצווה של הבנות הקטנות בבית, כדי להתחבר גם איתן בפסטיבל מחוברות כשיגדלו.

הפסטיבל הקרוב ייערך ב-9-10.2.18, במלון עדן אין הפסטורלי שבזכרון יעקב, מוזמנות להתחבר באהבה.

הפסטיבל נערך בשיתוף עם חברת "תלמה נסיעות", המשווקת באופן בלעדי את הפסטיבל. "תלמה נסיעות" היא מחברות הנסיעות המובילות בישראל, בתיירות חוץ ופנים וקיבלה מבן צבי את הבלעדיות לפסטיבל.