יאיר נתניהו
יאיר נתניהוPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

משפחתו של ראש הממשלה נתניהו מגיבה בחריפות להקלטות שפורסמו בחדשות 2 ובהן נשמעות שיחות מבילוי של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, יחד עם שניים מחבריו, אחד מהם הוא בנו של טייקון הגז קובי מימון.

"יחשוב כל הורה שצפה בכתבה איך היה מגיב לו כל אמירת סרק של ילדיו הייתה הופכת לכותרת ראשית בערוץ 2, כל יציאה מהבית מושא לתחקיר וכל שיחה יעד להקלטת סתר. רדיפה, שפיכות דמים ושיימינג - כל האמצעים כשרים בעיניכם לפגוע בממשלת הליכוד בראשות נתניהו, גם במחיר פגיעה חסרת מעצורים בבני משפחתו", נמסר מטעם משפחת נתניהו.

''אינכם בוחלים אפילו בשימוש בהקלטת סתר שנערכה באופן מגמתי ושנעשתה באופן מביש ובלתי חוקי ע"י נהג במשרד רה"מ", נאמר בתגובה.

הם מוסיפים כי "ברשעות חטטנית כזאת לא סיקרתם אף בן משפחה של שום ראש ממשלה אחר, כולל בני משפחה שהפגינו נגד חיילי צה"ל בזמן מבצע צבאי וזכו כמעט לאפס סיקור. מסע הצייד שלכם הגיע לשפל חדש וחסר תקדים עם פרסום הקלטת סתר של דברים שנאמרו בצחוק לפני שנתיים וחצי בין צעירים בבילוי עם אלכוהול. הדברים אינם ראויים לשידור בתכנית של רכילות זולה, לא כל שכן במהדורת חדשות מרכזית".

"אין בכוונתנו להתייחס ליתר הרכילות הזולה והמרושעת על קטעי דברים שנאמרו בצחוק לאחר ערב של שתיה, שאינם משקפים כלל את עמדותיו של יאיר, ושהוצאו מהקשרם בהקלטת הסתר המבושלת, המגמתית והלא חוקית", לשון תגובת משפחת נתניהו.

לגבי הטענות נגד אבטחת משפחתו של ראש הממשלה נמסר כי "גורמי האבטחה הם אלה שמחליטים על סידורי האבטחה וההסעה של בניו של ראש הממשלה. כשאתר איראני מפרסם את תמונותיהם של יאיר ואבנר וקורא לחיסולם, כנראה שיש לגורמי האבטחה סיבה טובה לעשות זאת".

מההקלטות שפורסמו הערב בחדשות 2 עולה כי יאיר נתניהו אמר לבנו של טייקון הגז קובי מימון כי ראש הממשלה סידר לאביו 20 מיליארד דולר, שבועיים לפני חתימת הסכם הגז.

מדובר כאמור, בשיחה נערכה בשנת 2015 עם אחד משני בניו של איש העסקים מימון – הפעיל בתחום הנדל"ן והתשתיות, ומחזיק במניות בשותפות ישראמקו, המחזיקה במאגר הגז תמר.

מטעם משפחת נתניהו נמסר כי "לראש הממשלה אין שום קשר עם קובי מימון, אותו פגש רק פעם אחת לפני כעשר שנים. ראש הממשלה נתניהו העביר את מתווה הגז דווקא משום שרצה להציב תחרות לשדה הגז תמר שבבעלותו של קובי מימון. ראש הממשלה כלל לא ידע על הקשר בין בנו יאיר לבנו של קובי מימון. יאיר כלל לא מצוי בנושא מתווה הגז, ואם דיבר בנושא, ברור שעשה זאת בבדיחות הדעת".