אוסטריה
אוסטריהצילום: ISTOCK

גולשים ברשתות החברתיות באוסטריה פתחו בימים האחרונים בקמפיין שכלל ביטויי שנאה קשים נגד התינוקת הראשונה שנולדה במדינה בשנת 2018, לאחר שהתברר כי היא מוסלמית.

כלי התקשורת באוסטריה פירסמו תמונה של התינוקת עם הוריה המאושרים בבית החולים, כאשר אמה של התינוקת לבושה בחיג'אב, יחד עם הכיתוב כי שמה של התינוקת החדש הוא "אסל".

הוריה, נעימה ואלפר טמגה, סיפרו כי בתם נולדה בשעה 00:47 לאחר תחילת שנת 2018. אלא שהרגע המרגש מבחינתם של ההורים היה הרבה פחות חגיגי מצד גולשים באוסטריה שניצלו את האירוע על מנת לצאת בקמפיין אנטי מוסלמי ולתקוף בחריפות את התינוקת החדשה והוריה המוסלמים.

"הטרוריסט הבא נולד" כתב אחד הגולשים. אחר הוסיף "האם לאשה יש סרטן? אם לא, מדוע היא חובשת כיסוי ראש?", כאשר גם גולשים נוספים הוסיפו ביטויי שנאה כלפי ההורים ובתם התינוקת.

ביטויי השנאה הרבים עוררו הדים רבים באוסטריה עד שנשיא המדינה, אלכסנדר ואן בלן, נאלץ להתערב בנסיון להגן על המשפחה המוסלמית. "כל בני האדם נולדים חופשיים ושווים לכבוד וזכויות. האמון והלכידות גדולים משנאה ומהסתה. ברוכה הבאה, אסל היקרה" כתב ואן דר בלן בן ה-73 בדף הפייסבוק שלו.

בתוך זמן קצר קיבל הפוסט של נשיא אוסטריה עשרות אלפי "לייקים" מצד גולשים שזעמו על ביטויי השנאה הפומביים נגד המשפחה המוסלמית והתינוקת החדשה.

"בשעות הראשונות לחייה, הילדה המתוקה הזו כבר היתה מטרה לגל בלתי יאמן של אלימות ושנאה באינטרנט. זהו מימד חדש לחלוטין של שנאה באינטרנט, המכוונת לתינוקת תמימה", כתב קלאוס שוורטנר, יו"ר ארגון צדקה המסייע למשפחה המוסלמית.