טכנולוגיה ישראלית תמנע שכחת ילדים
טכנולוגיה ישראלית תמנע שכחת ילדיםצילום: יחצ

בארה"ב בלבד נשכח ילד ברכב ומת ממכת חום בכל עשרה ימים ובשנים האחרונות יזמים רבים נדרשו לבעיה והציעו מגוון רחב של פתרונות.

המכנה המשותף לכולם - מדובר בפתרונות שעדיין מחייבים את ההורה לגישה אקטיבית, כשמלכתחילה היא הקושי שמוביל לבעיה.

חברת גארדיאן שפיתחה סנסור אופטי ייחודי (בהליך מתקדם של רישום פטנט) המייצר מידע עשיר על הנעשה ברכב, הבינה מהר מאוד שהפיתוח הטכנולוגי שלה הוא גם המענה היעיל ביותר לשכחת ילדים ברכב.

מאחר והסנסור עצמו מיועד למימוש באמצעות יצרניות הרכב עצמן שיישמו אותו באופן מובנה בהליך הייצור, הפתרון יהיה גם ערך מוסף בהליך המכירה, יחד עם היתרונות האחרים שיש לו וחוסכים ליצרניות כ-200 מיליון דולרים בשנה בעלויות הייצור.

החיישן של גארדיאן מזהה תנועות מיקרוסקופיות שנוצרות בעקבות פעימות הלב של כל אחד מהנוסעים ברכב, ללא תלות בגודלו, מיקומו או גילו של האובייקט. המידע נאסף ומתחבר לכל המערכות הפנימיות של הרכב החל בחגורות הבטיחות, מיזוג האוויר ועד לכריות האוויר.

כאמור, הסנסור של גארדיאן יוכל ליזום סדרת פעולות החל בהפעלת אזעקת הרכב ועד הפעלת מיזוג האוויר. באמצעות ניתור ומיפוי עומק (דו מימד ותלת מימד) וניתוחי התזוזות ברכב ברמת מיליונית המטר, ניתן לזהות בדיוק רב את הממדים הפיזיים של מי שנמצא ברכב כולל הבחנה ברורה בין אנשים וחפצים.

גיל דותן, מייסד ומנכ"ל גארדיאן מסר, "כשהבנו שהטכנולוגיה שלנו יודעת לפתור את בעיית שכחת הילדים ברכב, שמחנו מאוד, שכן זו בעיה טראגית שחוזרת כל שנה גם בארץ וגם בחו"ל. התחלנו מלתת פתרון לבעיה הזו, ולאחר מכן, עיבינו את הטכנולוגיה כדי להיות אפקטיביים עבור שאר המערכות ברכב – חגורות בטיחות, כריות האויר ועוד לא מעט מערכות אחרות. אנחנו מקווים שהחיישן שלנו יהיה אחראי להצלת נפשות רבות ברגע שהיצרניות יסיימו עם תהליך ההטמעה שלן ברכבים שלהם".

הייחודיות בטכנולוגיה של גארדיאן היא בממשק בין יכולות למידה (AI) מתקדמות יחד עם היכולות האופטיות המורכבות שפיתחה. גארדיאן יודעת לאסוף ולנתח הרבה מאוד מידע ולספק ליצרן הרכב ודרכו לנהג תובנות התנהגותיות מגוונות המאפשרות במקביל להתייעלויות הכספיות גם ערך מציל חיים.