אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

מחקר חדש שנערך במרכז הרפואי סורוקה מצא שהסיכוי של ילדים הסובלים מאסטמה של העור לסבול מהפרעת קשב וריכוז ADHD, שנחשבת ההפרעה הפסיכאטרית הנפוצה ביותר בגיל הילדות, גבוה יותר ב-75% מאשר ילדים ללא מחלת העור.

דלקת עור אטופית (אסטמה של העור) היא מחלה כרונית, דלקתית, מגרדת ונפוצה ביותר, המשפיעה על 20% מהילדים בעולם המערבי. הפרעת קשה וריכוז (ADHD) משפיעה על כ-15% מאוכלוסיית הילדים בעולם המערבי.

טיפול נכון בדלקת עור אטופית משפר באופן משמעותי את איכות החיים של הילדים, מקל על הגרד ומאפשר שנת לילה טובה יותר. חשוב להקפיד על שמירה על לחות העור על ידי שימוש קבוע בקרם לחות, שימוש בתרופות המפחיתות גרד, ולפי הצורך שימוש בתכשירים מקומיים או בכדורים הניתנים במרשם רופא.

המחקר כלל 1740 מטופלים שמתוכם 840 מטופלים עם דלקת עור אטופית בין הגילאים 0-18 שנים, שהשוו ל-900 מטופלים בעלי אותו גיל ומין ללא דלקת עור אטופית.

ממצאי המחקר הראו מובהקות סטטיסטית והוכיחו ששיעור הפרעות קשב וריכוז (ADHD) היה גבוה יותר (7.1%) בקרב החולים עם דלקת עור אטופית לעומת קבוצת הבקרה של המטופלים ללא דלקת עור אטופית (4.1%).

צוות המחקר כלל את ד"ר אמיר חורב, רופא עור מומחה ומנהל שירות רפואת עור ילדים בסורוקה, פרופ' אלכס זבולונוב , מנהל מחלקת עור בסורוקה יחד עם פרופ' ארנון כהן וד"ר אריס מנור מהכללית וחוקרים מאוניברסיטת בן גוריון.

המחקר החדש הוצג לאחרונה בכנס השנתי של איגוד רפואת העור ופורסם בירחון המדעי - Acta Dermatovenerologica Croatica.

ד"ר אמיר חורב, רופא עור מומחה ומנהל שירות רפואת עור ילדים בסורוקה, אמר כי "תוצאות מחקר זה מראות כי אטופיק דרמטיטיס, אסטמה של העור, זו לא רק מחלה שמשפיעה על זיהומים וצלקות בעור אלא גם על דברים נוספים".