"עשרות מיליארדים לעידוד טרור"

המשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ', שנפצע באורח קשה מאוד באינתיפאדה הראשונה מפגיעת בקבוק תבערה, מברך על יוזמות החקיקה לקיזוז התשלומים למחבלים מהעברות הכספים לרשות הפלסטינית.

"הצעת החוק כפי שהוגשה ותגובת משרד הביטחון, גורמים לקדם את ההתייחסות של מדינת ישראל לכספים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית בגין כל התשלומים שהם מעבירים למחבלים", אומר קלמנוביץ' לערוץ 7 בעקבות השתתפותו בדיון בנושא בועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

לדבריו, "מדובר פה בסכום ענק של למעלה ממיליארד ומאתיים מיליון ש"ח בשנה, סכום שמצטבר לעשרות מיליארדים שאנחנו מעבירים ומדובר על כמעט עשרה אחוז מתקציב הרשות".

"התגלה בוועדה שכל מחבל מקבל משרה קבועה ברשות הפלסטינית כפקיד לכל דבר וזה מעבר לתגמולים שלו", מספר קלמנוביץ'.

קלמנוביץ' מצטרף לביקורת על תזכיר החוק שהפיץ היום משרד הביטחון בהנחיית השר ליברמן, במקביל להצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן שכבר אושרה בקריאה טרומית, עקב גמישות שיקול הדעת שהיא נותנת לקבינט.

"אני מתנגד לכך שיהיה דיון כל שנה ושנה בקבינט איזה סכום צריך לקזז ואם בכלל צריך לקזז. הצעת החוק של משרד הביטחון שפורסמה היום מאפשרת את זה לקבינט", מציין קלמנוביץ'.

קלמנוביץ' סבור שההצעה אכן תביא לירידה במוטיבציה לבצע פיגועי טרור, "אין ספק. זה מה שאני הדגשתי בוועדה, תפסיקו לדבר על הצד הכספי ותתחילו לדבר על הצד הערכי. אם אנחנו נפסיק לממן אותם לא תהיה להם אמביציה להמשיך ולעשות טרור".

"היום כל אחד שמבצע פעולת טרור הופך להיות פקיד רשות עם משכורת מסודרת מידי חודש בחודש וזה מעבר לתגמולים שהרשות משלמת לו בזמן היותו בכלא או למשפחתו אם הוא נהרג. הפסקת מימון הטרור בסוף תביא לירידה בטרור. אין ספק בזה", מוסיף קלמנוביץ'.