סופרמקט יהודי עלה הלילה (שלישי) באש בפרבר קרטיי הסמוך לפריז בירת צרפת ונזק גדול נגרם למקום. הרשויות מעריכות כי מדובר בהצתה.

רק בשבוע שעבר רוססו במקום כתובות גרפיטי אנטישמיות וצלבי קרס.

ההצתה במקום אירעה שלוש שנים אחרי הפיגוע במרכול היהודי "היפר כשר", שבו נרצחו ארבעה בני אדם על ידי מחבל שפעל בהשראת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

צלבי קרס נוספים רוססו על גבי מכולת נוספת 'פרמא סטוק' שגם היא בבעלות יהודית. המשטרה מסרה שהיא פתחה בחקירה לבירור נסיבות ההתנכלות האנטישמית.

שר הפנים הצרפתי, ז'ררד קולום, אמר בתגובה שממשלת צרפת מגנה את ריסוס צלבי הקרס באופן החמור ביותר והיא תפעל כדי למצות את הדין עם האשמים עד תום.

בתוך כך, ארגונים יהודיים בצרפת הביעו דאגה בעקבות כוונת הוצאת ספרים גדולה במדינה להדפיס ולהפיץ במהלך השבועות והחודשים הבאים ספר המהווה אוסף מאמרים שנכתבו על ידי אוהד הנאצים הידוע לשמצה, לואיס פרדיננד דסטושס.

דסטושס פרסם את אותם מאמרים בשנים שקדמו למלחמת העולם השניה ובהם כתב שירים ארסיים ומאמרים שתיארו את חוויותיו האישיות במלחמת העולם הראשונה.

במאמרים אלה הוא השחיל מסרים נוטפי אנטישמיות, כמו: "בכל מקום שאני הולך אני רואה יהודים. ברחוב יהודים. בבנק יהודים. בתעשיה יהודים. בעיתונות יהודים" וכך הוא המשיך ותיאר ומאוחר יותר תיארו יודעי דבר שנאצים רבים ספגו את השנאה ליהודים דרך מאמריו.

כפי שנמסר, ארגונים יהודיים בצרפת מתכוונים לפעול משפטית בכדי למנוע את הפצת הספר האנטישמי.