הרב שבח הי"ד עם תלמידים
הרב שבח הי"ד עם תלמידיםצילום: ישיבת רועה ישראל

הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח הערב (רביעי) בפיגוע ירי ליד חוות גלעד בשומרון, למד ולימד בשנים האחרונות בישיבת 'רועה ישראל' ביישוב יצהר, ובמהלכן עבר את מבחני ההסמכה לרבנות לצד הכשרה כשוחט וכמוהל.

חברו יהושע גלברד, מנהל ישיבת 'רועה ישראל', ספד לרב רזיאל, ''היה שילוב מיוחד של תלמיד חכם ועובד ה', שלמד תורה בהתמדה מתוך חיות ושמחה, והאיר פנים לכל הסובבים אותו.

"בתקופת המבחנים לרבנות הוא נשאר לישון בישיבה במשך כל השבוע ולמד בהתמדה עד השעות הקטנות של הלילה. לצד לימוד התורה הוא היה חבר טוב ואיש מעשה שבאופן טבעי הלך להתנדב בהצלת חיים במסגרת מד"א וגם התנדב בחברה קדישא. האבידה הזו בלתי נתפסת", הוסיף גלברד.

גם ח''כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ספד לרב שבח הי"ד, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: ''שכן. מכר. תלמיד חכם. אב לשישה ילדים. קדוש. נשם לידי את נשימותיו האחרונות. קרבן נוסף על מזבח ישוב הארץ בתהליך קשה של גאולה.

''ערב קשה אבל לא ניכנע ולא ניחלש. נמשיך להיאחז באדמת ארץ הקודש במסירות ובדבקות. ה' ייקום דמו וישלח לכולנו נחמה", הוסיף סמוטריץ'.

חובש מד"א אליישיב רייכנברג

מנכ"ל מד"א אלי בין ספד גם הוא לרב שבח שהיה כונן מתנדב בארגון. "משפחת מד"א מרכינה את ראשה היום, עם הירצחו של מתנדב הארגון רזיאל שבח, בעל מסור ואב לשישה ילדים, אשר גם בעת האירוע לבש את מעיל הארגון - מוכן תמיד לתת סיוע.

"זהו אירוע חמור מאוד, המזכיר את הצורך בזמינות גבוהה ובפיזור ניידות של מגן דוד אדום ביהודה ושומרון, אך לצערנו עלינו להזכיר כי בעוד כשבועיים מד"א תיאלץ לחדול את פעילותה באזור. אני מבקש מראש הממשלה להתערב ולהוציא לפועל את החלטת הממשלה בדבר תקצוב שירותי החירום הרפואיים ביהודה ושומרון", אמר בין.