שינויים בדנ:א: אילוסטרציה
שינויים בדנ:א: אילוסטרציהצילום: iStock

נדיר ביותר לראות את האבולוציה פועלת את פעולתה ממש לנגד עינינו. בדרך כלל, מדובר בתהליך המשלב מוטציות גנטיות וברירה טבעית לאורך אלפי ואף מיליוני שנים.

תארו לכם את ההתרגשות שאחזה בי אפוא עת קיבלתי לידי מכתב "התראה טרם נקיטת צעדים משפטיים" החתום ע"י שני עורכי דין המנהלים את "הקליניקה למאבק בשנאה ע"ש שירה בנקי" במרכז הבינתחומי הרצליה, ממנו למדתי שמאות אלפי האנשים שמחזיקים בדעות שמאליות בישראל הפכו, בלי ששמתי לב בכלל, לקבוצה אתנית או אף לגזע של ממש.

המכתב מתייחס לפוסט שכתבתי בפייסבוק ב-6 בנובמבר, למחרת יום השנה לרצח יצחק רבין ז”ל, בו השבתי לטענה הקבועה של השמאל, לפיה "האלימות תמיד באה מהימין", ואילו השמאל אינו מתנקש ואינו מבצע פיגועים. הסברתי בדרכי שההשוואה הזו אינה במקום משום שהשמאל לא צריך לרצוח. האויב שרוצה לרצוח אותנו קיים ממילא, טענתי, והשמאל, כאשר הוא מחליש את הגנותינו, "פותח את הדלת" עבורו.

"אנו רואים בחומרה יתרה את דבריך משוללי היסוד, המלעיזים והמכפישים אשר נכתבו בכוונה לפגוע בקבוצת השמאל במדינת ישראל”, הודיעו לי עורכי הדין. הפרסום עולה לכדי פרסום המהווה לשון הרע... כמו כן, דבריך עולים לכדי דברי הסתה כנגד השמאל; פעולתך מהווה הסתה לגזענות על פי סעיפים 1444 ו-144ב לחוק העונשין... שכן, גזענות היא כל שנאת חינם של הזר בהיותו זר, על רקע שונות גזעית או לאומית-אתנית” (ההדגשה שלי). עוד הוזכר במכתב פסק דין בעניין של פרסומים המעודדים אלימות וטרור.

האיום בנוגע להוצאת דיבה הוא איום סרק, וזה ברור. אפילו הדיוטות גמורים כמוני יודעים שסעיף 4 לחוק איסור לשון הרע קובע כי אי אפשר לנקוט צעדים משפטיים בגין לשון הרע על קבוצה או ציבור שאינם תאגיד "אלא על-ידי היועץ המשפטי לממשלה או בהסכמתו". זו העילה שבגללה נדחתה, כזכור, תביעתם של חיילי צה"ל נגד יוצרי הסרט "ג'נין, ג'נין", שלא היתה מוצדקת ממנה מבחינה מוסרית.

גם האיזכור של עידוד אלימות וטרור הוא חסר כל משמעות, כי לא היתה שום קריאה שכזו בפוסט המדובר, ושום דבר שיכול להתפרש כך.

מכך עולה שהשוט הגדול באמת שבו מנופפים מולי המתריעים הוא עניין ההסתה הגזענית נגד השמאל. ביכולתם, ככל הנראה, לשכנע את בית המשפט הנכבד ש"קבוצת השמאל" היא קבוצה בעלת "שונות גזעית או לאומית-אתנית". ומכיוון שמדובר כאן בתביעה שהוגשה ע"י גוף בעל גב אקדמי מכובד ביותר, המסקנה היחידה שאני יכול להגיע אליה היא שהם יודעים משהו שאני לא יודע. ככל הנראה, “קבוצת השמאל" אכן עברה התפתחות ביולוגית כלשהי. כבר לא מדובר סתם בזרם של סנובים שזמנם עבר ושמתקשים להיפרד משיכרון השלטון. אין ספק שקרה פה משהו דרמטי, ושהוא קרה ברמת הדנ"א.

לא נותר לי אלא לצפות בחיל ורעדה למפגש, פנים אל פנים, עם בני גזע השמאל החדש בבית המשפט. אני סקרן: במה מתבטאת המוטציה השמאלנית? האם הפך עורם של אנשי השמאל אדום, כמו דגלם? האם פיתחו צורה שהיא אנדרוגינוס, אישה וגבר, התואמת את טענתם כי אין באמת שני מינים, וכולנו מעין "גברנשים" שכאלה?