אריה דרעי
אריה דרעיצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, דוחה בראיון ל"ידיעות אחרונות" את הטענות נגד חוק המרכולים, וטוען כי לא מדובר בכפייה דתית.

בקטע מהראיון שפורסם הבוקר (חמישי) אומר דרעי, "אנחנו לא יזמנו שום חקיקה דתית. תרשום לך את הדבר הזה חמש פעמים. אני באמת לא צריך את החוק הזה, כי אני יודע שבכפייה ובחקיקה דתית לא מגיעים להישגים. אני לא יזמתי וגם לא המפלגות החרדיות את חוק המרכולים".

"אני לא יכול ולא מתכוון לאכוף את החוק הזה", הסביר דרעי וציין כי שר הפנים נעדר סמכויות אכיפה בערים השונות, "כל אזרח או תושב שיתמודד עם החוק הזה בעיר שלו. אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו אז בסדר. אני לא מתכוון להתערב".

לטענת דרעי, ראשי הערים שתקפו אותו סביב חקיקת החוק, מראש עיריית אילת דרך ראשי הערים השונות וכלה ביו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, פשוט אינם מבינים את החוק "הם סתם מתנפלים".

בנוגע לסוגיית הצבעתו של ח"כ גליק טען דרעי ש"עשו עלי סיבוב", והדגיש כי לא פנה לגליק אלא ביקש חוות דעת הלכתית בלבד, "הרב של היישוב עתניאל עלה על הקו והוא אמר שבוודאי שזה מותר על פי ההלכה, אבל כל אחד שיעשה מה שהוא מרגיש.

''אם אני הייתי יושב שבעה — הייתי קם להצביע בלי שום היסוס. לצערי, האמנתי באנשים שסילפו את כל מה שהיה שם. אני לא אנקוב בשמות, אבל אנשים עשו עליי סיבוב".