תפילין
תפיליןThinkstock

בדואים גנבו 17 ערכות תפילין של לוחמי חה"ן-גבעתי מבסיס צה"ל בדרום.

כתב "ידיעות אחרונות" יוסי יהושע סיפר בטוויטר כי הבדואים הגיעו לאזור של מטווחים בבסיס, ''כדי לנקות אותו מציוד צה"ל''.

רב הבסיס מטעם הרבנות הצבאית פועל לספק ערכות תפילין חלופיות עבור החיילים.

בשנים האחרונים גונבים הבדואים כלי נשק וציוד צבאי מכל בסיסי צה''ל בדרום הארץ. אחד המוקדים המרכזיים של התופעה הוא בסיס צאלים, מהגדולים שבבסיסי האימונים בצה"ל.

בשנת 2017 התקבלו כ‑45 דיווחים מיחידות מתאמנות בשטחי צאלים, על כמחצית מהם נפתחו תיקי חקירה וחלק מהמקרים הובאו לידיעת משטרת ישראל בשל מעורבות מובהקת של גורמים אזרחיים.

"מה שקורה בצאלים הוא הפקרות מדרגה ראשונה", אומר אריק גרינשטיין, לוחם ביחידת שריון במילואים וממובילי מאבק המילואימניקים בנושא. "זה התחיל כשבדואים מהסביבה גנבו מתכות מהבסיס ומשטחי האש. בפעם הראשונה שהייתי באימון מילואים בצאלים לפני שבע שנים, היינו בשטח אש של טנקים שאמור להיות בו מגדל תצפית.

''המפקדים באימון אמרו לנו ללכת לגבעה סמוכה להקים שם אוהל, וכששאלנו אותם למה, הם אמרו לנו שזה במקום המגדל שהיה שם. מה מתברר? הגיעו גנבים בלילה עם משאית ומכשיר לחיתוך ברזל, והורידו מגדל ברזל בגובה ארבעה מטרים''.

גרינשטיין העיד בראיון לעיתון בשבע, ''זה נשמע לנו כמו הזיה, אבל כשהגענו לנקודה יכולנו לראות את השאריות של המגדל, מה שהוכיח שזה אשכרה מה שהתרחש. זה היה לפני שבע שנים, ומאז התופעה הלכה והחריפה פשוט כי לא טיפלו בה".