עודד רביבי
עודד רביביצילום: מרים צחי

דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:

תהילה של ש"י עגנון. עושה הרבה ומדברת מעט, בוחנת כל דבר לפרטים קטנים, שמה לב לאנשים, לעיצוב, לנוף ולסביבה.

סרט מומלץ:

'פלא'. הסרט מדבר על ילד שעד גיל שבע-שמונה לא יוצא מהבית בשל מחלה, עובר עשרות ניתוחים, מגיע לבית הספר עם קסדה כדי להסתיר את פניו המושחתים לדעתו וזוכה ללעג מצד חבריו. שיאו של הסרט כשהנער זוכה בפרס על השינוי שחולל בקרב בני האדם, שבסופו של דבר למדו בזכותו לקבל את האחר, את השונה.

שלושה שירים עבריים מועדפים:

"ירושלים של זהב" בקולה של שולי נתן - כילד שגדל בירושלים, שראה את השכונות החדשות ההולכות ונבנות, תמיד ראיתי בשיר תפילה מודרנית של חלום שמתגשם. "שיר בעיפרון" של בית הבובות - שיר שמכניס את החיים לפרופורציה, מלמד לקחת אחריות בעולם שבו רבים כל כך מעדיפים להפנות אצבע מאשימה במקום להסתכל ולהפנים כיצד הם יכולים לחולל את השינוי. "קטונתי" של יונתן רזאל - פסוק המתאר את המתח שבין גדולת הקב"ה לחוסר האונים שלנו והחשש מפירוד ומחלוקות בעם.

הבילוי המועדף עליך:

כל דבר שנעשה עם המשפחה. ספורט, טיול, ארוחה טובה, או סתם ערב עם משחק משפחתי.

הסטטוס הכי מיוחד שהעלית בפייסבוק:

כשאירחנו חיילים במסגרת מבצע 'שובו אחים', שיתפתי מכתב תודה מאמא לחייל שבנה התארח באפרת. הסטטוס זכה ל‑279,000 צפיות בדף שלי ועוד 544,000 בסטטוסים מצייצים. זכינו להכנסת אורחים ולהזדמנות לחבק את חיילי צה"ל.

דמות של ציוני אולטימטיבי שמהווה בשבילך מודל לחיקוי:

מושקו - משה מושקוביץ, ממקימי גוש עציון בשנות ה‑40. לאחר נפילת הגוש הוא אסף את האלמנות והיתומים והקים את משואות יצחק, ולאחר מכן את המועצה האזורית שפיר. בהזדמנות הראשונה לאחר שחרור גוש עציון השיג אישור להקים את כפר עציון מחדש. יזם את רעיון ישיבות ההסדר המשלבות לימוד תורה עם שירות משמעותי, הקים את העיר אפרת. אדם שלא מפסיק לחלום, וגם כיום, כשהוא בן יותר מ‑90, רבים מסביבו לא עומדים בקצב עבודתו.

קולגה מוערכת מהתחום הפוליטי:

דרור אלוני - ראש המועצה המקומית כפר שמריהו, נבחר ציבור שמשמש מודל לחיקוי. איש אמת, יודע תנ"ך בעל פה, רואה את טובת כלל עם ישראל ולמרות היותו בן לשבט ספציפי, מנסה לראות חיבורים ואת טובת כלל ישראל.

אתר ישראלי היסטורי שמעניק לך השראה:

גבעת התחמושת - קרב הרואי בלב בירתנו הנצחית שעם קצת יותר מחשבה ויצירתיות הקרב היה נחסך והיינו משיגים את אותה תוצאה. שיעור חשוב שכדי להשיג את המטרה לא תמיד צריך לשבור את הקיר אלא פשוט לעקוף אותו.