האלמנה התרגשה: "דברים מתחילים לזוז"

בחוות גלעד מגיבים באופטימיות זהירה להצעת המחליטים שהגיש שר הביטחון אביגדור ליברמן, להסדרת מעמדה של חוות גלעד ולהכרה בה כיישוב מן המניין.

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בשבוע שעבר, פרצה בבכי כאשר שמעה על הצעת המחליטים שהניח ליברמן על שולחן הממשלה.

"שמענו ממש ברגעים אלה שההחלטה קודמה ושמתחילים לזוז דברים", אמרה האלמנה, ''רצינו להביע את הערכתנו, לחזק את ידי הממשלה ואת ידיו של אביגדור ליברמן שר הביטחון, שימשיך בדרך הזו, שיקדם את זה עד הסוף, שנוכל לראות את התוצאות ונוכל לראות נחמה כלשהי בבנייה ובתקומה. וזה פשוט עניין של החלטה ושל קידום. אנחנו מצפים שזה יקרה בהקדם האפשרי".

אילנה שבח, אמו של הרב רזיאל הי"ד, אמרה כי "במהלך השבעה הגיעו הרבה חברי כנסת, שרים ואנשים מכובדים והייתה לי הרגשה שהם באים לנחם והולכים. כל-כך התרגשתי עכשיו לשמוע על ההחלטה הזו שהתקבלה.

"אני בוטחת בשרים ובממשלה שנוכל להגיע בצורה מכובדת לבקר את הנכדים, שיגורו במקום מסודר, שיהיה להם חשמל ויהיה אפשר לקלח אותם ולדאוג להם כמו בכל מקום אחר בארץ", הוסיפה האם השכולה.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר כי "החלטתו של שר הביטחון היא החלטה מנהיגותית מן המעלה הראשונה. זהו הצעד הציוני הנכון והראוי לממשלה לאומית במדינת ישראל אל מול רצח שפל.

"חוות גלעד הוא ישוב שקם על אדמות שרכש משה זר לזכרו של גלעד זר שנרצח ממש סמוך לאותו מקום. אין תשובה ציונית הולמת יותר אל מול המרצחים הללו, להכיר בחוות גלעד ולייצר בניה אל מול הניסיון של האויב לגרשנו מארצנו''.

דגן הוסיף, ''אני מברך את שר הביטחון אביגדור ליברמן וקורא לממשלת ישראל לאמץ בישיבה הקרובה ביום ראשון את ההחלטה להכיר בחוות גלעד כישוב ה-33 ברשימת הישובים של המועצה האזורית שומרון. אין דבר יותר מתאים ואין תשובה ציונית יותר גדולה מהמעשה הזה".

הנשיא ריבלין בחוות גלעד