דיווח על נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נשא הערב (ראשון) נאום חריף במועצה המרכזית של אש"ף, השתלח בנשיא האמריקני דונלד טראמפ ותקף את מדינת ישראל.

אבו מאזן אמר כי "רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופים באזור. הם ביקשו מהולנד, שהיה לה הצי הגדול בעולם, להעביר את היהודים". לדברי אבו מאזן "ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים".

אבו מאזן תקף את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שאיים לקצץ בסיוע האמריקני לפלסטינים. "ראיתי בטוויטר ציוץ 'אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן'".

אבו מאזן הביע זעם על כך וכיוון את דבריו לטראמפ: "יח'רב ביתכּ (ייחרב ביתך). איפה הצעת לי את זה? בטלפון? בטלוויזיה?".

יו"ר הרשות הפלסטינית הבהיר כי לא יוותר על ירושלים בכל הסדר מדיני, אם יהיה כזה. "בירושלים אין את הכעבה, אך היא כיוון התפילה הראשון והמקום השלישי הקדוש למוסלמים. ירושלים היא הבירה הנצחית שלנו - יהיה מה שיהיה.

"ירושלים הוסרה מהשולחן בציוץ טוויטר של טראמפ", תקף אבו מאזן את ההכרה האמריקנית בירושלים. ''למרות הכול אנחנו נשארים כאן. לא נלך מהכפרים שלנו. זוהי ארצנו. אנו לא מקבלים הוראות מאף אחד. אנו דבקים בעמנו, באדמתנו. לא נקבל את התוכנית של טראמפ. עסקת המאה הפכה לסטירת המאה''.

יו"ר הרשות הפלסטינית הסביר מדוע החרים את שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. ''השגריר האמריקני אומר שאין כיבוש, שישראל בונה באדמתה. הוא ביקש ממחלקת המדינה שלא תשתמש במילה 'כיבוש'. ביקשו ממני לקבל אותו. אמרתי להם שלא אקבל אותו, לא כאן, לא בעמאן ולא בוושינגטון'".

אבו מאזן הבהיר כי ״לעולם לא נפסיק לשלם למשפחות השהידים והאסירים. ישראל הרגה מאז שנת 2000 ועד היום 2027 ילדים פלסטינים, כולל תינוקת. שייחרב ביתם של אלו שהרגו״.