אובמה מעניק לווינפרי מדליה
אובמה מעניק לווינפרי מדליהצילום: רויטרס

השדר הוותיק ביל אוריילי, מי שהיה הכוכב המוביל ברשת פוקס ניוז, משוכנע שהנשיא הקודם – ברק אובמה – הוא שבונה את אופרה ווינפרי כמי שתפיל את טראמפ בבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב.

אוריילי אמר את הדברים בתוכניתו של שדר "פוקס ניוז" לשעבר אחר, גלן בק – והוא כתב דברים ברוח דומה לפני מספר ימים באתר The Hill.

לדברי אוריילי, ווינפרי היא חברה קרובה של ברק ומישל אובמה, ואובמה "רותח מזעם" על דונלד טראמפ, שפועל נגד מדיניותו ומורשתו, ובמיוחד נגד רפורמת ביטוח הבריאות שהוא חתום עליה.

בשיחה בין אוריילי לבק היתה תמימות דעים שאם ווינפרי תרוץ במסגרת המפלגה הדמוקרטית, היא תזכה במועמדות המפלגה לנשיאות ללא כל קושי. “איך יוכל פוליטיקאי כלשהו להתקיף את אופרה, האייקון הנשי, גיבורת זכויות האזרח והאישיות האהובה?”, כתב אוריילי במאמרו.

"דונלד טראמפ הוא ככל הנראה הפוליטיקאי היחיד במדינה שהיה מוכן לרדת על אופרה, אבל היא לא דמות אנטיפתית כמו הילארי קלינטון", הוסיף. “התקפות על גב' ווינפרי יחזקו את בסיס התמיכה הגדול שלה. היא תשכיל, מן הסתם, לצוף מעל המלל של טראמפ, ולעבור כחיובית והגיונית. ברק אובמה יוודא שכך יהיה".

אוריילי העריך שכ-35ֵ% מהאוכלוסיה שתומך בטראמפ ימשיך לעשות זאת, ושאם הכלכלה תמשיך להיות טובה, הוא יוכל לקבל תמיכה של 40 או 42 אחוזים בסך הכל, מול אופרה.

עם זאת, ציין, אופרה אוהבת הערצה – אך אינה אוהבת ביקורת. לא ברור אם היא תרצה לרוץ לנשיאות, כאשר פירוש הדבר שתספוג ביקורת יומיומית קשה במשך שנה שלמה.