לעג לרש. ברושי
לעג לרש. ברושיצילום: יונתן סינדל. פלאש 90

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, אומר לערוץ 7 כי הסיכומים על הקצאת 16.8 מיליון שקל לטובת טיפול בנזקי הפשיעה החקלאית הם לעג לרש.

"זה מעט מדיי ומאוחר מדיי הפתרון לביטוח במסגרת הקרן לנזקי טבע הוא פתרון חלקי. החקלאים מתמודדים עם פשיעה וגניבות בקר והם צריכים באופן מיידי 60 מליון שקלים ולא רבע מזה רק בתקציב 2019. כיום אף אחד לא מוכן לבטח את החקלאים ואת הציוד החקלאי כך שהסכום שניתן הוא זעום".

לדבריו מדינת ישראל חייבת להכיר בגניבות בחקלאות כפשע לאומני, "זה קיים בכל הארץ וצריך לראות בזה טרור ופשיעה על רקע לאומני כי המטרה של הגנבים היא להשתלט על אדמות מדינה ועל נכסים חקלאיים ולגרום לחקלאים לנטוש, ואכן הכמות של החקלאים הולכת ופוחתת".

ברושי קורא לממשלה לצאת מהשאננות, "מדינת ישראל יודעת לגלות מנהרות ולהגיע לגורמים עוינים אבל לא מסוגלת לפתור את הגניבות החקלאיות בקו הירוק ומחוצה לו. לא משתמשים בכל האמצעים ובכל הכוחות ולא מצליחים להגן על החקלאים".

ח"כ ברושי תמה מדוע החקלאות הישראלית מוכרת בכל מקום בעולם חוץ מבישראל, "ראש הממשלה נמצא עכשיו בהודו ואני בטוח שההודים ידברו איתנו על החקלאות הישראלית, בכל מקום אחר בעולם החקלאות הישראלית מוכרת ומחוזרת ורק פה בישראל החקלאים סובלים".