הכהונה הוארכה. הרב עו"ד שמעון יעקבי
הכהונה הוארכה. הרב עו"ד שמעון יעקביצילום: יעקב כהן

הוועדה לבחירת דיינים האריכה בארבעה חודשים נוספים את כהונתו של מנהל בתי הדין הרבניים, הרב עו"ד שמעון יעקבי.

הרב יעקבי מכהן בתפקידו כבר קרוב לשלוש שנים במינוי זמני, אשר מוארך מעת לעת.

לפני כחמישה חודשים פסקו שופטי בג"ץ כי יש לאפשר לנשים העומדות בקריטריונים מסוימים שנקבעו להתמודד על תפקיד מנהל בתי הדין הרבניים.

הפסיקה ניתנה בעתירה שהגישו מספר עורכות דין וטוענות רבניות יחד עם ארגוני נשים, בדרישה לאפשר לנשים להתמנות לתפקיד זה

נציין כי מינוי לתפקיד מנהל בתי הדין של מי שאיננו מכהן כדיין טעון את אישור הוועדה לבחירת דיינים, ועשוי לפתוח פתח להתמודדות של נשים על התפקיד.

ההחלטה להאריך את מינויו הזמני של הרב יעקבי לתפקיד פעם נוספת מעוררת זעם בקרב חלק מהעותרות, הסבורות כי מדובר בניסיון לעקוף את פסיקת בג"ץ בנושא, ולחסום את ניסיונן להתמודד על הכהונה בתפקיד זה.

עו"ד בתיה כהנא דרור, מנכ''לית ארגון "מבוי סתום'' שהיתה בין העותרות לבג''ץ, מסרה בתגובה כי ''הארכת המינוי הזמני של יעקובי משמעותה המשך הפליית נשים לתפקידים בכירים בממסד הדתי.

''הסיבה שעתרתי לבג''צ היתה מפני שמועמדתי לתפקיד מנהלת בתי דין לא נבחנה כלל רק בגלל היותי אישה. בג"צ בהכרעתו החשובה קבע מפורשות כי יש מקום למנהלת אישה ואף קבע תנאי סף בהם נשים תוכלנה לעמוד.

''עוד הדגיש השופט רובינשטיין כי יש לעשות מאמץ מיוחד למינוי אישה. הארכת המינוי הזמני של יעקובי מבלי שיוצא מכרז לתפקיד, מונע למעשה מלבחון מועמדות של נשים לתפקיד, מבטל את ההישג החשוב של בג''צ ומחזיר את הגלגל אחורה'', אמרה עו"ד כהנא דרור.