ח"כ מנחם אליעזר מוזס יהדות התורה
ח"כ מנחם אליעזר מוזס יהדות התורהצילום: הלל מאיר/TPS

"העדר חינוך לערכים וקיום הפגנות נגד השבת ושומריה הם הבסיס עליו גדל נוער שמסוגל לחולל וונדליזם בסממן יהודי מובהק כמו מזוזה" – את הדברים אמר היום (ב') במליאת הכנסת יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

בדבריו סיפר כי במוצאי שבת האחרונה, באשדוד, מיד לאחר הפגנות במהלך השבת נגד סגירת מרכולים בשבת, "לקחו כמה בני נוער מנוערים מחינוך, מנותקים מכל דבר שבקדושה ותלשו מזוזות מבתים והשליכום על הרצפה בביזיון נוראי", כלשונו.

מוזס הסביר כי דעות ההורים משפיעות על ילדיהם. "הורים אנטי חרדיים, המפגינים נגד שמירת שבת, תוך קריאות בלתי מכובדות ואלימות, מה פלא שאלו מעשי ילדיהם. על זה נאמר "אבות אכלו בוסר ושיני בניהם תקהינה".

בדבריו אמר עוד, כי רק לאחרונה התקיים דיון בוועדת חינוך על אלימות תלמידים בבתי ספר. אחת התלונות של וועד הורים מגבעתיים היתה "הדתה" בבתי הספר.

"בושה וחרפה", קרא ח"כ מוזס. "מלמדים את התלמידים מעט על מסורת. מעט על יסודות העם היהודי. מעט על בר מצווה. והם מתלוננים על הדתה. אותם הורים גם מפגינים נגד סגירת המרכולים בשבת. לילדיהם יש בורות מזעזעת בכל הנוגע ליהדות. הם אינם יודעים מהו עשרה בטבת".

"לאן נגיע באופן כזה, עם חינוך שכזה? תלמידים אינם בקיאים במונחי יסוד בסיסיים ביותר. אני מקווה שהמשטרה תטפל בחומרה ובמהירות במבצעי הוונדליזם אשדוד, אך במקביל, על אותם הורים לעשות בדק בית", חתם את נאומו.