נתניהו בהודו
נתניהו בהודוצילום: אבי אוחיון, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי השתתפו בפורום מנכ"לים של החברות הגדולות משתי המדינות ובאירוע כלכלי בהשתתפות מאות אנשי עסקים ישראלים והודים, בו השיקו ראשי הממשלות את קרן המו"פ המשותפת ישראל-הודו.

לנתניהו הצטרפה המשלחת העסקית הגדולה ביותר שיצאה אי פעם מישראל לביקור רשמי של ראש ממשלה.

מטרות המשלחת הן להעמיק את הקשרים הכלכליים וליצור הזדמנויות עסקיות משותפות בין אנשי העסקים הישראלים וההודים.

"העתיד קורה עכשיו, אנו אוחזים בעתיד. אם נאחז בו יחד, נתקדם הרבה יותר מהר", אמר נתניהו. ''יש זיקה טבעית, התלהבות, יצירתיות וכושר המצאה בצד ההודי ובצד הישראלי. אני מבקש להודות לך, ראש הממשלה מודי, על מנהיגותך, אתה עושה הבדל ואתה עושה את ההבדל בתוך הודו ועושה הבדל מחוץ להודו במערכת יחסים".

לאחר פורום המנכ"לים, ראשי הממשלות השתתפו באירוע כלכלי עם מאות אנשי עסקים ישראלים והודים, במהלכו הציגו את קרן המו"פ המשותפת בסך 40 מיליון דולר והשיקו 'קול קורא' לחברות להגשת מועמדות.

הקרן הוקמה בהמשך להחלטת הממשלה שהתקבלה טרם ביקורו של מודי בישראל. קרן ישראל-הודו למו"פ תעשייתי ולחדשנות טכנולוגית תמנף את ההזדמנויות של שתי המדינות לטובת פרויקטים משותפים שתוצריהם מיועדים לשווקים המקומיים והגלובליים.

נתניהו אמר "אני מאמין מאוד בהודו כיוון שאני מכיר את המורשת והתרבות שלכם, את כושר ההמצאה שלכם, את היצירתיות שלכם, את האנושיות ואת התשוקה שלכם שראש הממשלה מודי מדגים בשאיפתו להפוך את העולם לטוב יותר. יש לכם אנשים מבריקים בהודו. כרגע ישבנו מולם בשולחן. אולי הם אפילו מבריקים יותר ממנהיגים פוליטיים, מי יודע? זה אפשרי. לנו יש אנשים מבריקים בישראל, ומה שנוכל לעשות יחד זה לעצב את העתיד.

''בכל הזדמנות אני אומר לראש הממשלה מודי שאתם האנשים שעושים את העבודה, ואנחנו האנשים שאמורים לא להפריע – ואנו עושים כמיטב יכולתנו. אנחנו השותפים שלכם ובאתי לכאן היום כדי לומר, ראש הממשלה מודי, תודה על שאתם מאמינים בישראל כפי שאנו מאמינים בהודו", הוסיף ראש הממשלה.