בית עלמין יהודי (אילוסטרציה)
בית עלמין יהודי (אילוסטרציה)צילום: iStock

ארגונים יהודיים בלונדון דורשים להעביר מתפקידה חוקרת מקרי מוות שנוהגת להלין את המתים היהודים במשך מספר ימים עד לקבורתם ומסרבת להתחשב במצוות שמירת כבוד המת.

המדובר במארי האסל, החוקרת הראשית בלשכת חוקרי מקרי המוות באזור סיינט פנקראס (St. Pancras) שבמרכז לונדון.

האסל השיבה לפניותיהם של המנהיגים היהודיים ואמרה כי "שום מקרה מוות לא יקבל עדיפות על מקרה אחר בגלל הדת של הנפטר או של משפחתו".

עוד הכריזה האסל כי לא תרשה עוד להחזיק את מתי היהודים בבית לוויות יהודי מקומי במקום בחדר המתים הכללי, בכדי לאפשר את מצוות שמירת המת.

סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי האסל טענה שאנשי הצוות שלה "סבלו מבריונות או הפחדה" ע"י נציגי הקהילה היהודית שביקשו לזרז קבורות.

חברת הקבורה "עדת ישראל", הממוקמת בשכונת סטמפורד היל, אמרה לעיתון ה"גארדיאן" כי שפנה לערכאות משפטיות בנושא עוד החודש, אם החוקרת לא תחזור בה מהנחיותיה החדשות. עורכי הדין של עדת ישראל אמרו שהמדיניות החדשה "מהווה סירוב מכליל ובלתי מידתי" לכבד אמונות דתיות הדורשות קבורה מהירה.

האיום של עדת ישראל הושמע לאחר מספר מקרים שבהם משפחות יהודיות נאלצו להמתין זמן רב – או לבצע עד 200 שיחות טלפון – כדי לשחרר את מתיהן לקבורה.

ה"ג'ואיש קרוניקל" של לונדון דיווח בחודש שעבר כי אישה אחת נאלצה לבצע 210 שיחות טלפון ללשכת חוקרי המוות בסיינט פנקראס לפני שקיבלה הבטחה כי יתאפשר לקבור את אביה ארבעה ימים לאחר מותו. למשפחה אחרת נאמר כי עליה לחכות שבועיים לביצוע נתיחה.