תוקף. גפני
תוקף. גפניצילום: יצחק הררי, פלאש 90

לאחר הסערה שיצר עם פרסום ההקלטה בה הוא נשמע מתגאה בהישגי הנציגים החרדים על רקע חקיקת חוק המרכולים, תהה יו"ר וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) האם לא ניתן לשתף את הציבור אותו הוא מייצג במסגרת שיחה סגורה.

"הופכים את המדינה לרוסיה, לציבור שלי אני לא יכול לדבר?", זעם יו"ר ועדת הכספים במהלך הפסקה בין דיוני הוועדה בכנסת . "לא ידעתי שהחילונים הם פרימיטיביים", הוסיף.

בדבריו מתח ביקורת על שהוקלט ללא ידיעתו. "מקליטים, מוציאים החוצה, ועוד החרדים מוציאים את זה", קבל גפני. "כל העיתונאים שנמצאים במזרח התיכון התקשרו אליי ואמרתי להם שיחפשו את החברים שלהם. ועוד מקליטים אותי בערב שבת? זה לא להאמין".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בחר ללבות את הסערה וצייץ בטוויטר באירוניה כי גפני פועל להגדלת המנדטים של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

"הגעתי למסקנה הסופית שח"כ גפני כרת ברית סודית עם ח"כ יאיר לפיד", צייץ ליברמן. "אין שום הסבר הגיוני אחר לדברי ההתלהמות ששמענו אתמול מפיו. אני בטוח שעד לסוף היום יזכה לזר פרחים ענק מיו"ר יש עתיד".

חברי כנסת נוספים ממפלגת ישראל ביתנו מתחו ביקורת על דבריו.

כזכור, אמש פורסמה הקלטה של יו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני מכנס סגור של 'איחוד הצלה', ובה הוא נשמע טוען כי מפקחים שאינם יהודים של רשות האוכלוסין, שטיפלו עד עתה בסוגיית המסתננים, יוסבו לאכיפת חוק המרכולים בשבת.