גלנט היום
גלנט היוםצילום: דורון סהר

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (כולנו) השתתף הערב (שלישי) בועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת, במסגרתה אמר "נאום אבו מאזן אנטישמי, הוא לא פרטנר".

גלנט התייחס גם להעלאת שכר השרים, אמר כי הוא מוותר על העלאת שכרו והסביר כי השרים צריכים לתת דוגמא אישית.

גלנט התייחס גם לחוק ההמלצות ואמר: "במדינה דמוקרטית לא יכול להיות מצב שהמלצות משטרה יחד עם עיתונות מפילים ממשלה. המשטרה תגיד מה שהיא רוצה. 60 אחוז מהתיקים שהיא ממליצה עליהם לא מגיעים בכלל למצב של כתב אישום. אם מישהו רוצה להאשים ראש ממשלה שילך לבית המשפט וכשבית המשפט יכריע נקבל את ההחלטה. יחד עם זאת יש לי אמון מלא במשטרת ישראל".

גלנט נשאל על נאום אבו מאזן ואמר, "זהו נאום אנטישמי, עוין, המאיים על עצם קיומה של מדינת ישראל ואם מישהו מחפש פרטנר זה לא אבו מאזן. אם הפלסטינים חושבים בדמיונם על הטנקים שלהם עולים בשער הגיא זה לא יקרה.

"אם הם חולמים על צבא ברמאללה זה לא יקרה. אני בעד חידוש המשא ומתן אבל המציאות שהם מדמיינים, שניתן להם נשק, זה נגמר הסרט הזה. לא תהיה להם שליטה צבאית. מדינת ישראל לא יכולה להרשות מדינה פלסטינית במודל של מדינה ריבונית חמושה.

"השאלה היא שאלת פרשנות מהי מדינה ולשיטתי זה לא מה שאבו מאזן רואה. אני רואה בזה נאום סיכום של תקופה שמסבירה למה לא הצלחתי. מציע לו שיחשב מסלול מחדש".