בני גנץ
בני גנץצילום: תומר נויברג, פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ תקף הערב (שלישי) בכנס איגוד התאגידים העירוניים בישראל את צורת התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו.

"אסור לזלזל בראש הממשלה ובתפקידו", אמר גנץ, "האיש אחראי על המון דברים ואל לנו לזלזל בכך. יחד עם זאת שיח מפלג בחברה הוא שיח מסוכן. אסור לנו לוותר על האחדות שלנו".

בהתייחסות לסוגיית המנהרות אמר גנץ "לא היה שקט כזה כמו בשנים האחרונות. טעיתי בזמנו כשדיברתי על הכלניות כי אולי זה היה פואטי מידי אבל השקט הוא שקט".

"בכל אחת מזירות הפעולה של צה"ל יש מחד רמת הרתעה גבוהה ויחד עם זאת יש סכנת התלקחות שקיימת כל הזמן. זה יכול לקרות בדרום אבל אני חושב שמי שמסתובב ברצועת עזה מבין את התגובה הקשה שנפעיל שם", הוסיף גנץ.

גנץ התייחס גם לחקירת פרשת הצוללות ואמר כי “אם היא נכונה היא החמורה ביותר שהיתה אי פעם, אבל אני רוצה לקוות שלא נפלה שחיתות בפרשת הצוללות”.

באשר לפרשת אלאור אזריה אמר גנץ, "אלאור הוא חייל של צה"ל וצריך להקפיד על ערכי צה"ל. הרמטכ"ל הוא איש אמין ואיכותי וצריך לכבד את ההיררכיה ואת הפסיקה כפי שנקבעה. הפרשה הזו מאחורינו".

גנץ התייחס גם לאפשרות של הצטרפות לפוליטיקה. "אני לא פוסל את האופציה של הצטרפות לפוליטיקה שהיא דבר חשוב אבל כרגע זה לא אקטואלי", אמר גנץ והוסיף ותקף את חוק הצינון שמונע ממנו להתמודד, "חוק הצינון הוא חוק פוליטי והוא לא ראוי".