נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הלל מאיר/TPS

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי, מגיב בשיחה עם ערוץ 7 לביקורת הקשה שהשמיעו הרב שמואל אליהו כלפי הרמטכ''ל איזנקוט.

בנט קורא לאחד את השורות ומבהיר כי שגה כאשר כינה "חצופה" את הקריאה של הרב אליהו לפטר את הרמטכ''ל.

"אסור לנו, לציונות הדתית, לצאת נגד צה"ל ולתקוף אותו. אנחנו בשר מבשרו של צה"ל, אסור לנו לתקוף את הצבא. עלינו להידבר, יש הידברות משמעותית עם צה"ל וצריך להמשיך בה'', הוסיף בנט.

לדבריו, צה"ל ביצע שינויים משמעותיים בשנה האחרונה בכל הנושאים החשובים לציונות הדתית, כמו השינוי בפקודת השירות המשותף לטובת החיילים הדתיים. ''אסור לציונות הדתית לזרוק את התינוק יחד עם מי האמבטיה. אסור לנו ליצור חוסר אמון בקרב הדור הצעיר כלפי מפקדיו''.

בנט מספר כי גם בציבור החילוני ישנם כאלו שנמצאים בחרדה כאילו משרד החינוך מייצר 'הדתה' ומחזיר את ילדיהם בתשובה. ''בציבור הדתי יש מי שחושב שצה"ל רוצה 'לחלן' את ילדינו, וגם החרדים בחרדה כאילו מישהו רוצה לפגוע בהם.

''עלינו להירגע", מכריז יו"ר הבית היהודי, ''אין לאף אחד מאיתנו רצון לשנות את הזהות של האחר. צה''ל שייך לכולנו ואסור לכולנו לפגוע בו, הצבא זה אנחנו''.

בנט נשאל האם התבטא כראוי כאשר כינה "קריאה חצופה" את הקריאה של הרב אליהו לפטר את הרמטכ''ל. ''שגיתי במונח שבו השתמשתי נגד הרב שמואל אליהו. כפי שאני מצפה מהרבנים לשמור על כבוד צה''ל כך גם עליי לשמור על כבוד הרבנים.

''אני ממליץ שכולנו ניכנס להידברות, נוריד את הלחץ, כולם רוצים בטוב, משרד החינוך לא מושלם, צה''ל לא מושלם, אלה שתי מערכות גדולות ויש תקלות שצריך לתקן וזה בדיוק מה שאנחנו עושים'', הוסיף השר בנט.