מירי רגב
מירי רגבצילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90

משרד התרבות הודיע היום (רביעי) לבג"ץ כי כל האיגודים והתאחדויות הספורט בישראל יחויבו בתנאי סף במתן מענה כולל לספורטאים שומרי שבת.

החלטה זו תחייב את האיגודים וההתאחדויות למציאת פתרון לספורטאים וספורטאיות שלא יכולים להתחרות בשבת.

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, עו"ד יוסי שרעבי עדכן את האיגודים וההתאחדויות בהחלטה לפני מספר שבועות בישיבה שהתקיימה בנושא בוועד האולימפי. כמו גם בדיון שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת.

המשרד עדכן את בג"ץ כי בכוונתו לפעול לתיקון אמות המידה לחלוקת תמיכות כבר במהלך השבועות הקרובים.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב ציינה כי "הזכות לחיים ספורטיביים מלאים, שמורה גם לציבור שומרי השבת וזו חובתנו להבטיח להם, שוויון הזדמנויות מלא. ההחלטה עליה הודענו לבג"ץ, היא צעד משמעותי נוסף למימוש המדיניות עליה הכרזתי מאז כניסתי לתפקיד. מצופה מהאיגודים הנתמכים ע"י המדינה לפעול כדי לאפשר לספורטאים מוכשרים לממש את עצמם ואת כישרונם כספורטאים ולהגיע להישגים ולהתחרות ברמות הגבוהות ביותר, מבלי שידרשו להקריב את אמונתם, צו מצפונם וקדושת השבת".

העתירה הוגשה על ידי ספורטאים שומרי שבת, חברי "נבחרת השבת", ביניהם נחמן רוזנברג, עודד רביבי ואיתן זליגר, באמצעות הקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי "שערי מדע ומשפט", שיוצגו על ידי עורכי הדין פרופ' אביעד הכהן ומשה יפה.

עו"ד פרופ' הכהן מסר בתגובה כי "מדובר בצעד חשוב ביותר, אך כפי שאמרו שופטי בית המשפט העליון בעת הדיון, המבחן האמתי יהיה ביישום מהיר ככל שניתן של תיקון המעוות, בתיקון התבחינים של משרד התרבות והספורט ואמות המידה של הטוטו, כך שיובטח כי ספורטאי שומר שבת לא יהיה עוד 'אזרח סוג ב'' וכי תינתן לו הזדמנות שווה להתחרות במקצועות הספורט השונים".

ספורטאי נבחרת השבת והוריהם מברכים על ההישג היום בבית המשפט ומודים לשרה רגב על המהפך ביחס המדינה לספורטאים שומרי שבת. "אנחנו מצפים לשינוי בפועל וצר לנו שרק עתירה לבג"ץ תניע את איגודי הספורט השונים לנהוג בשוויוניות הכל כך מתבקשת בכל מקום ובמיוחד במדינה יהודית", אומרים בארגון.