הרב בן דהן וליברמן
הרב בן דהן וליברמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה לסגנו הרב אלי בן דהן, שלא להשתתף עוד בדיוני הצוות הסודי להסדרת מאחזים ביו"ש.

ליברמן ערך שיחת נזיפה לסגנו, וזעם רב על כך שבן דהן סיפר לחברי כנסת של סיעת הבית היהודי על הצוות ועל פעולותיו.

נזכיר כי אתמול פורסם בחדשות 2 כי במשך חצי שנה עמל צוות מצומצם במשרד הביטחון על תכנית סודית להכשרת המאחזים הלא מוסדרים ביהודה ושומרון.

מדובר בתכנית אופרטיבית, כזאת שממפה את כל המאחזים שצריך להכשיר אותם, כשבעים מאחזים סך הכל, ומדרגת אותם מהקל ביותר להכשרה לקשה ביותר להכשרה.

בראש הרשימה נמצא מאחז כמו עשהאל במועצה האזורית הר חברון, 46 משפחות. בתחתית הרשימה יישובים כמו אביגיל במועצה האזורית הר חברון (25 משפחות), גבעת הראל בבנימין, ואש קודש בבנימין – צופה על בקעת הירדן (31 משפחות).

את המידע חשף בן דהן, בדיון פנימי של ישיבת סיעת הבית היהודי. "אנחנו בחצי השנה האחרונה במשרד הביטחון הקמנו צוות של 4-5 אנשים, והתחלנו למפות את כל המאחזים, יש קרוב ל-70 יישובים שאינם מוסדרים. רק ביום חמישי האחרון ישבנו כמעט שלוש שעות ודירגנו את כל 70 היישובים האלו לפי דרגות, כל אחד איך ניתן להסדיר אותו באיזה אופנים״, אמר סגן השר.

"יש יישובים שניתן די בקלות להסדיר אותם, למשל עשהאל, יישוב שהממשלה החליטה להקים אותו. כשרבין נכנס ב-92, הוא העביר החלטת ממשלה שאומרת שכל יישוב שקיבל אישור והיישוב לא נבנה או לא הוסדר – אז היישוב בטל. אם הממשלה הזאת תחליט שהיא מבטלת את ההחלטה הזאת של רבין, אנחנו יכולים להסדיר מספר לא מבוטל של יישובים", סיפר הרב בן דהן בסיעה.