"פגשתי לוחמים נחושים וגאים"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיע הבוקר (חמישי) לבית החולים כדי לבקר את הלוחמים שנפצעו במהלך תפיסת החולייה שרצחה את הרב רזיאל שבח הי"ד.

"באנו להצדיע בשם כל עם ישראל ללוחמי הימ"מ שעושים את העבודה שלהם בצורה הכי טובה שיש בכל העולם כולו. פגשתי כאן לוחמים נחושים, גאים במה שהם עשו", אמר ארדן.

"מה שעניין אותם יותר מהכל זה מתי הם חוזרים כבר לימ"מ להמשך הפעילות, המבצעים והמשימות שלהם להיאבק בטרור ולהגן על אזרחי מדינת ישראל. אני חושב שלוחמי הימ"מ, יחד עם השב"כ שהביא כאן מודיעין איכותי, וכמובן כוחות צה"ל, גבעתי והכוחות שפעלו שם העבירו מסר ברור לכל המרצחים הבזויים, ארגוני הטרור, המשלחים שלהם וכל מי שמשתף איתם פעולה.

"המסר ברור - נגיע אליהם בכל חור שבו הם יסתתרו. ראיתי באתר של הפתח שקוראים להם 'אריות', 'כפירים'. הם לא אריות לא כפירים, הם עכברים שמסתתרים. לוחמי הימ"מ יגיעו אליהם ויסגרו איתם את החשבון כפי שקרה הלילה".

בתוך כך משרד הבריאות ברשות הפלסטינית הכחיש דיווחים קודמים שההרוג בפעילות הלילית בג'נין הוא אחמד נאסר ג'ראר, בן ה-22, בנו של נאסר ג'ראר שהיה פעיל חמאס שנהרג ב-2002 כאשר תכנן להוציא פיגוע גדול. בהודעה רשמית נמסר, כי ההרוג שנורה על ידי כוחות הביטחון של ישראל ביום רביעי בלילה, הוא אדם המחזיק בשם דומה.

הרב שבח, אב לשישה מחוות גלעד, נרצח בשבוע שעבר מירי מחבל סמוך ליישוב שבו התגורר. שבח, שהיה מוהל והתנדב במד"א, נורה מירי חולף בעת שנהג במכוניתו, נפגע בצווארו ונהרג. מאז כוחות צה"ל סגרו צירים, הציבו מחסומים באזור שכם וביצעו סריקות אחר המחבלים.

יעל שבח, אלמנתו של רזיאל, אמרה בתגובה לתפיסת וחיסול המחבלים שרצחו את בעלה כי היא "מודה לכוחות הביטחון על פעולתם הנחושה לתפיסת המחבלים, ושולחת מכאן איחולי החלמה לפצועים שפעלו בנחישות ובגבורה".

"הנחמה שלנו היא לא בנקמה אלא בבניין הארץ. אני מבקשת מראש הממשלה, שבור את השתיקה שלך, אמץ את ההצעה של שר הביטחון לאשר את חוות גלעד והעלה אותה ביום ראשון לאישור הממשלה".

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ביקר הלילה בבית החולים את הלוחמים שנפצעו ושיבח את עמידתם האיתנה והנחושה של לוחמי הימ"מ אל מול איומי הטרור: "היחידות המיוחדות של משטרת ישראל, לרבות יחידת הימ"מ, יחד עם ארגוני הביטחון השונים ימשיכו לרדוף את מי שיפגע בביטחונם של אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".