משה גפני
משה גפניצילום: יצחק הררי, פלאש 90

לאחר הסערה התקשורתית שיצר, התייחס היום (ה') ח"כ משה גפני (יהדות התורה) להקלטה בה הוא נשמע מתרברב בהישגי החרדים ואמר כי הדברים הוצאו בהקשרם.

"עשו רעש כדי לקבל קולות מהקלטה חסרת ערך. אני אומר הרבה פעמים 'תגיד, אתה פרימיטיבי?' הבדיחות שלי הופכות להיות בראש מהדורת החדשות", אמר בראיון ל'גלי צה"ל'.

כזכור, בהקלטה שפורסמה נשמע גפני אומר בכינוס של ארגון 'איחוד הצלה' כי התכנית הבאה להידוק הסטטוס קוו בעניין השבת תראה אור בדמות מאות פקחים שאינם יהודיים של רשות האוכלסין שיאכפו את חוקי השבת ברשויות המקומיות.

עם חשיפת ההקלטה זעם גפני והתבטא בין דיוני וועדת הכספים בראשותו כי מונעים ממנו לדבר לציבור החרדי. "הופכים את המדינה לרוסיה, לציבור שלי אני לא יכול לדבר? עוד הוסיף כי "לא ידעתי שהחילונים הם פרימיטיביים".

גפני הבהיר בתגובה הבוקר כי "לא יהיה שום שינוי באכיפה". עוד הוסיף כי "לא ידעתי שאני כל כך חשוב עד שעיתונאים חרדים יקליטו את הבדיחות שלי ואז יעבירו לחדשות של הציבור החילוני. אני אומר 'שהדברים לא ייצאו מפה' בכל הופעה שניה שלי".

אשר למהות הדברים הסביר גפני כי "דיברתי על חוק עבודה ומנוחה ולא על חוק המרכולים. הפקחים שעליהם דיברתי קשורים לחוק עבודה ומנוחה אותו לא אוכפים. לא אמרתי שמאות פקחים לא יהודים יסתערו על עסקים שפתוחים בשבת".