עיריית אשדוד
עיריית אשדודצילום: Serge Attal/Flash90

לאחר שיחסי חרדים-חילונים באשדוד עמדו בפני התלהטות, לוקחת ההנהגה החרדית בעיר את המושכות לידיה ומבהירה כי החל מעתה יתנהל דיאלוג ישיר בין נציג הרבנים לקברניטי העיריה.

במהלך השבועיים האחרונים התלהטו הרוחות באשדוד לאחר שגורמים חרדיים שאינם כפופים לרבני העיר יצרו 'מאבקי שבת' מטעמם וניסו להסית את רבני העיר נגד ראש העיר יחיאל לסרי הנחשב למסורתי וככזה האמון על שמירת הסטטוס קוו ולדו-קיום בעיר בין כל האוכלוסיות.

ההתססה הפרובוקטיבית יצאה מגבולות הרבעים החרדים וכתוצאה מכך גורמים חילונים המבקשים להדיח את ראש העיר יצאו להפגין נגד בנין העיריה בטענה שראש העיר מעצים את מתן הקנסות על בתי עסק הפועלים בשבת כדי לשאת חן בעיני הציבור החרדי. בעיריה נטען מנגד כי אין שום שינוי בסטטוס קוו וכי התנהלותה נגזרת מחוק העזר העירוני.

כדי להשקיט את הרוחות חתמו רבני העיר על מכתב שבו הם מבהירים כי הם ממנים נציג ציבור אחד שיהיה אמון על הדיאלוג השוטף בינם לראש העיר סביב סוגיית שמירת השבת במרחב הציבורי והשיח יתנהל על בסיס הסטטוס קוו הקיים מזה שנים בעיר.

מדובר ברב יצחק גולדקנופף המשמש שליח ציבור בעניין השבת בערים מעורבות נוספות בהן קיים ציבור חרדי.

במכתב ששיגרו הרבנים אליו הם הסמיכו אותו באופן בלעדי לעמוד מול ראש העיר. "ברצוננו להודיע כי גם בעניין נושא שמירת השבת באשדוד, אך ורק הינך הסמכות הבלעדית האחראית מטעמנו לטיפול בנושא השבת יחד עם הנציגות החרדית בעירייה, מול קברנטי העיר", לשון המכתב.