ד"ר יהודה דוד
ד"ר יהודה דודצילום: פלאש 90

ד"ר יהודה דוד, חבר מרכז בבית היהודי, הרופא שהתפרסם בפרשת הילד מוחמד א- דורה וזכה בתביעת הדיבה נגדו, אומר לערוץ 7 כי הוא תמה על דברי הרבנים נגד פקודת השרות המשותף בצה"ל.

"גם הרב יהודה ליאון אשכנזי בעצמו לחם בצבא צרפת שנפצע קשה במלחמת העולם השנייה ושיקם לאחר מכן את כל יהדות אירופה אחרי השואה. הוא דגל בשיטת לימוד משותפת של בנים ובנות שלומדים באולם הרצאות יחד והוא גם הקפיד שזה יהיה קרוב לבית קפה כדי שאחרי השיעור הבנים והבנות יתאספו בבית הקפה וידברו על השיעור. הוא הבין שזה מעודד נישואין ואירוסין לכן אני לא מבין איך הרב אבינר שכח את משנת רבו".

הוא תמה האם באזרחות לא כולם עובדים בצוותא עם המין השני, "האם בעיריית בני ברק אין בנים ובנות, האם ברפואה אין רופאים רופאות אחים ואחיות שעושים ביחד משמרת של 36 שעות. האם למפקדים הדתיים אין פקידות לשכה החיים ממשיכים גם אחרי הישיבה ולכן אני לא מבין את ההשתלחות של הרב אליהו. כקצין רופא ומחנך אני פשוט מזועזע ואגב דיברתי עם קצין בכיר במטה הכללי שאמר לי שאין בעיה כזאת ואף אחד לא מאלץ תלמיד ישיבה להיכנס לפילבוקס עם בנות אין דבר כזה".

ד"ר דוד מעריך שהדברים נאמרו גם מתוך תסכול, "אני חושב שחלק מהרבנים מבינים שהם מאבדים את השליטה על חלק גדול מאוד של התלמידים והתלמידות שכן מוקסמים מההישגים הנפלאים של צה"ל ורוצים להבנות ולהצליח בשרות הצבאי ולאחר מכן בחיים האזרחיים. האמירות היום של רבנים מאוד מסוכנות וזה עלול לחלחל למטה לתלמידים".