הרב שמואל אליהו: הרמטכ"ל אחראי לירידה במוטיבציה

הראשון לציון והרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף שוחח היום (חמישי) בטלפון עם רבה של צפת הרב שמואל אליהו, ושיבח אותו על מה שכינה "עמידתו האיתנה על קיום הוראת הרבנות הראשית בעניין 'גיוס בנות'".

"אביך חכם מרדכי אליהו שמח בך בשמיים, אל תירא ואל תיחת", אמר הרב יוסף לרב אליהו.

כזכור, רבה של צפת קרא אתמול לפטר את הרמטכ''ל גדי איזנקוט לאחר שלטענתו, תחת כהונתו צה''ל אימץ עמדות פמיניסטיות רדיקליות.

לדברי הרב אליהו, איזנקוט אשם בירידה הדרמטית במוטיבציה של בני הנוער להתגייס לשירות קרבי.

"קראתי לפטר את הרמטכ"ל או לפחות לא להאריך לו את הכהונה", אמר אתמול הרב אליהו. ''כבר הרבה חודשים אני חושב על זה וחושב אם להגיד או לא להגיד. מאז שפורסם שיש ירידה גדולה במוטיבציה ליחידות הקרביות אמרתי בליבי 'למה זה קורה?'.

"זה דבר שאסור לאפשר אותו אם הוא יתפתח, והוא מתפתח כבר כמה שנים, זה אסון. מי חתום על זה? מי זה שגורם לצעירים חוסר מוטיבציה?'', תהה הרב אליהו.

לדבריו, ''קל מאוד להצביע על ראש המערכת שאשם בדבר הזה. זה שסילק את ההסברה של הרבנות הצבאית שהגבירה מוטיבציה והכניס במקומה ארגוני שמאל קיצוני שמורידים את המוטיבציה.

"נשים לוחמות שווה יותר קברים"

דברי הרב אליהו זכו לביקורת על ידי חלקים בציונות הדתית. הרב חיים דרוקמן אמר לעיתון 'ישראל היום' "איזו מחשבה זו לא להתגייס לצבא?! זה לא הצבא של הצאר ניקולאי, זה הצבא שלנו. כולנו צריכים להתגייס מתוך מוטיבציה גדולה. להיאבק לקחת חלק ביחידות הכי קרביות. נפגשתי עם הרמטכ"ל אין לו עניין לפגוע בחיילים הדתיים. אני נותן בו אמון מלא.

הרב דרוקמן הוסיף כי "היתה הידברות עם הצבא ותיקנו את העניין שמי שלא רוצה לשרת בגדוד מעורב לא יחויב לעשות זאת. חבל שהדברים לא בוררו לפני שנאמרו. לא השתנה שום דבר בתוך הצבא ממה שהיה. זה נקבע בהידברות עם הרמטכ"ל".