גלי צה"ל
גלי צה"לצילום: Tomer Neuberg/Flash 90

ד"ר אריה בכרך מתייחס בטורו השבועי בערוץ 7 לנתוני האזנה לתכני גלי צה"ל באינטרנט שהתפרסמו לאחרונה.

''אי אפשר להסתתר מאחורי ההיגד 'סקר- שקר' החביב כל כך על אלה שהסקרים לא מחמיאים להם. לתוצאות שהתפרסמו ישנה חשיבות גדולה מאוד להערכת מגמות הציבור בישראל והעדפותיו האידיאולוגיות".

בכרך מציין כי בתקופת כהונתו של ירון דקל כמפקד גלי צה"ל עברה התחנה שינוי ומהפך, כלשונו, כאשר היא נפתחה לאנשים חדשים, "בתקופת דקל גויסו לתחנה כתבים חובשי כיפה וכתבים תושבי חוץ. חוץ כלומר תושבי חוץ למדינת תל אביב".

בכרך תוהה מדוע התעלמה התקשורת מנתוני ההאזנה שנחשפו, "אבירי חופש הדיבור והחירות והמחשבות תקפו את דקל על השינוי שהנהיג, על כך שהוא החריג את חופש הביטוי והדעה מעבר למותר, היינו החופש להביע דעות שאינן דעות של השמאל בלבד.

"קהל המאזינים של גל"צ נחשף גם למביעי דעה כמו אראל סג"ל, עמית סגל, עירית לינור ושכמותם. במצב הזה ניתנה לנאמני גל"צ האפשרות לבחור תכניות לרוחם ולהביע בכך את סדר העדיפויות שלהם. משהתפרסמו נתוני ההאזנה קל היה להבין מדוע הם לא נדונו ונטחנו על ידי 'אבירי חופש הביטוי והדעה'".

בכרך מפרט את הנתונים ואת העובדה שתוכניתה של יעל דן, אשת שמאל קיצוני כהגדרתו, זוכה ל-30% מכמות ההאזנות להן זוכה תוכניתו של אראל סג"ל, "גם רזי ברקאי עמוד התווך של גלי צה"ל הגיע רק ל75% מהמעדיפים את אראל סג"ל".

"מסתבר שאכן כפי שטענו במשך שנים רבות, קבוצה קטנה, שמאלנית השתלטה על מוקד התקשורת, קבוצה זו אנסה ואונסת את אזרחי ישראל לשמוע כמעט רק צד אחד מהמפה הפוליטית".

בכרך מסכם ואומר, "עם ישראל צמא לתקשורת מאוזנת יותר ואולי אפילו עם נטייה לימין. רואים את זה מהתוצאות".